Autor Wątek: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon  (Przeczytany 626851 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #875 dnia: Styczeń 20, 2014, 15:29:38 »
A kto mi każe lecieć tam BSem, na miejscu jest market lepiej zaopatrzony niż Jita ...

I pewnie byłby taki sam jakby JF, cyno, JB były znerfione?... nie ma to jak przeczytać końcówkę i dać odpowiedź najlepiej z przypiskiem "problem solved" :)
ale, nie ma co się kłócić i gdybać - null jest olewany od długiego czasu i pewnie tak będzie i w przyszłości bo prócz totalnych zmian mało co może tu pomóc...
Jedyne co to właśnie jakieś uber-gate to innych galaktyk z innymi zasadami - żeby ludzie sami wypracowali gdzie się najlepiej mieszka, bije, nie-blobuje... ale to za dużo roboty przecież.

Soulscream

  • Ancient Troll
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2 098
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: nie ma
  • Korporacja: j/w
  • Sojusz: j/w
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #876 dnia: Styczeń 20, 2014, 15:34:24 »
I pewnie byłby taki sam jakby JF, cyno, JB były znerfione?... nie ma to jak przeczytać końcówkę i dać odpowiedź najlepiej z przypiskiem "problem solved" :)
ale, nie ma co się kłócić i gdybać - null jest olewany od długiego czasu i pewnie tak będzie i w przyszłości bo prócz totalnych zmian mało co może tu pomóc...
Jedyne co to właśnie jakieś uber-gate to innych galaktyk z innymi zasadami - żeby ludzie sami wypracowali gdzie się najlepiej mieszka, bije, nie-blobuje... ale to za dużo roboty przecież.

W null siedzi jakieś 10% aktywnych kont? Ostatnio ktoś robił statystkę.

Jakub Trokowski

  • Pod-pilot
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 557
  • pr0 jammer
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jakub Trokowski
  • Korporacja: CCDM
  • Sojusz: Templis CALSF
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #877 dnia: Styczeń 20, 2014, 15:38:27 »
TiDi sridi. Gra ma przestarzały kod, i dopóki nie napiszą części kodu od początku, to ani zakup maszyn, ani modyfikacja istniejących rozwiązań nic nie da.
Fakt, kod powinine być odświeżony dawno. Mysle, że nawet za cenę kilku dodatków i tak wyszło by na dobre.

Swoją drogą, czy orientuje się ktoś mniej więcej po jakiej stronie jest wykonywane większość obliczeń? Przecież sama mechanika bitew jest prosta jak budowa cepa. Jest punkt odniesienia, są sfery z nadanym wektorem. Oczywiście każdy ship ma swoje zmienne wynikające ze skilli i fitu, ale nadal - przy 4 tyś graczach, taki system powinien być obsługiwany bez większych trudności nawet na sprzęcie serwerowym sprzed kilku lat. To nie jest FPS, tutaj zmiany są bardzo proste. Zmieniamy kierunek? To tylko nadajemy wektor, nie trzeba obliczać toru step-by-step. Używamy modułu? Podstawiamy dane pod formułę, którą byłby w stanie obliczyć kalkulator sprzed 50 lat. Kwestia teraz opracować nowy silnik, który zamiast tego który zamiast obecnego, zbitego w jedną całość, byłby na tyle modułowy, że zmiana nawet sporej części nie powodowałaby kolizji z całą resztą.
Dużo kodu to Ty nie napisłeś, co?

[BWTF] Xapitan Bomba

  • BWC
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 291
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xapitan Bomba
  • Korporacja: Blackwater Task Forces
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #878 dnia: Styczeń 20, 2014, 15:41:37 »
TiDi sridi. Gra ma przestarzały kod, i dopóki nie napiszą części kodu od początku, to ani zakup maszyn, ani modyfikacja istniejących rozwiązań nic nie da.
Swoją drogą, czy orientuje się ktoś mniej więcej po jakiej stronie jest wykonywane większość obliczeń? Przecież sama mechanika bitew jest prosta jak budowa cepa. Jest punkt odniesienia, są sfery z nadanym wektorem. Oczywiście każdy ship ma swoje zmienne wynikające ze skilli i fitu, ale nadal - przy 4 tyś graczach, taki system powinien być obsługiwany bez większych trudności nawet na sprzęcie serwerowym sprzed kilku lat. To nie jest FPS, tutaj zmiany są bardzo proste. Zmieniamy kierunek? To tylko nadajemy wektor, nie trzeba obliczać toru step-by-step. Używamy modułu? Podstawiamy dane pod formułę, którą byłby w stanie obliczyć kalkulator sprzed 50 lat. Kwestia teraz opracować nowy silnik, który zamiast tego który zamiast obecnego, zbitego w jedną całość, byłby na tyle modułowy, że zmiana nawet sporej części nie powodowałaby kolizji z całą resztą.
Czytajac miedzy wierszami wywiad na tmc i to co pisali o brain-in-a-box to to jest w cholere osobno co chwila przeliczanych wektorów, i nie zdziwilbym się jakby co salwe dla kazdego modułu całość liczyli od nowa(w koncu mamy rozny dmg w zaleznosci od wszystkiego), co daje tak dużo róznych obliczeń per wątek że żaden sensowny cache nie działa i to się dławi samo sobą. I to by się wpisało w ich jednowątkowy problem i to że są uzależnieni od mhz. Co w sumie jakotako dałoby się rozwiązać przez OpenCL, pytanie tylko jak miałyby się opóźnienia kerneli do tego co uzyskują teraz przez Infiniband i czy dla ich windowsów są sterowniki do kart na których ma to sens i czy dla stackless pythona jest jakiś wrapper dla opencl. Ale z tego co wiadomo, aktualnie serwer jest limitowany do 64bit/jeden rdzeń (ograniczeni ich serwerowej wersji windowsa, potwierdzone przez erlendura) wiec z innymi sprytnymi pomysłami też może być dupa.

Net

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 98
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Net Malone
  • Korporacja: BUMSI
  • Sojusz: S
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #879 dnia: Styczeń 20, 2014, 15:57:54 »
TiDi sridi. Gra ma przestarzały kod, i dopóki nie napiszą części kodu od początku, to ani zakup maszyn, ani modyfikacja istniejących rozwiązań nic nie da.
Swoją drogą, czy orientuje się ktoś mniej więcej po jakiej stronie jest wykonywane większość obliczeń? Przecież sama mechanika bitew jest prosta jak budowa cepa. Jest punkt odniesienia, są sfery z nadanym wektorem. Oczywiście każdy ship ma swoje zmienne wynikające ze skilli i fitu, ale nadal - przy 4 tyś graczach, taki system powinien być obsługiwany bez większych trudności nawet na sprzęcie serwerowym sprzed kilku lat. To nie jest FPS, tutaj zmiany są bardzo proste. Zmieniamy kierunek? To tylko nadajemy wektor, nie trzeba obliczać toru step-by-step. Używamy modułu? Podstawiamy dane pod formułę, którą byłby w stanie obliczyć kalkulator sprzed 50 lat. Kwestia teraz opracować nowy silnik, który zamiast tego który zamiast obecnego, zbitego w jedną całość, byłby na tyle modułowy, że zmiana nawet sporej części nie powodowałaby kolizji z całą resztą.

EvE jest tak odporne na hakowanie (w porownaniu do FPSow) poniewaz wszystkie obliczenia sa po strnie CCP. I niech tak zostanie !!! Klient tylko wyswietla i przekazuje/odbiera pakiety z informacjami.

Tez sie zastanawialem nad tym ostatnio i powiedzmy 2000 carrierow po 13 dron kazdy daje 28 000 obiektow w przestrzeni - nie tak znowu duzo. Stan tych obiektow jest updatowane przy zmianie hp, itp. lub kliknieciu czegos w kokpicie. Niestety do tego dochodz synchronizacja i sprawdzanie zachowania jednego obiekty na wszystkie pozostale 27 999... To na serwerze. Stan 28k obiektow musi byc przekazane do 2000 obiektow w Internecie. Do tego niektorzy gracze sa dalej co daje opoznienie przekazywania informacji i synchronizacji + ewentualna retransmisja...

To tak bardzo zgadujac...  Zadnego reverse engineringu nie robilem, EULA nie zlamalem :)

Poza tym mam takie wrazenie, ze EvE to MUD z graficznym telnetem/klientem :)

Moze zmiana modulow na madrzejsze by cos dala - male makra wysylane na serwer z kokpitu. Makro byloby wykonywane do otrzymania nowego.
--
Net

Okropniak

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 440
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Okropniak
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
  • Sojusz: YARRR and CO
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #880 dnia: Styczeń 20, 2014, 15:59:51 »
W null siedzi jakieś 10% aktywnych kont? Ostatnio ktoś robił statystkę.
ale było nie było to właśnie te 10% robi cały priar dla reszty - jakoś nie widziałem artykułów w necie:
"Kolejny farmer przekroczył 10b isk na wallet - dołącz do profesjonalistów!"
owszem - generują przychód, ale w grze pojawiają się zwabieni tymi epickimi bitkami w null (niekoniecznie zaraz muszą tam lecieć i się bić przecież nie? :))

MGGG

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 344
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Octawius Honga
  • Korporacja: KOZA Z PIEKLA
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #881 dnia: Styczeń 20, 2014, 16:00:18 »
Ale zdajesz sobie sprawę, że null to jakieś 10% graczy i "guwniany" stan EvE jest efektem dbania o hisecowych miśków oraz dokładnego olewania nulla od lat przez CCP? A nie, czekaj, ESS nam dali, no to już teraz null będzie krainą balansu i gudfajtów.

CCP ma tak samo hisecowych miśków w tyłku, jak nullowych czy lowsecowych. Liczą sie tylko te osoby, które kupują plexy za real$$$. Resztę tak naprawdę można by było zastąpić przez avatary i boty. Dużo by się nie zmieniło. :)

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #882 dnia: Styczeń 20, 2014, 16:08:40 »
Sporo pomysłów było poddanych.
W skrócie te które //wyłapałem//

Znerfić lub w ogóle skasować cyno, skoki via JB, teleporty z tytka.
Co byśmy mieli (poza wrzaskiem ludzi żyjących z kerbirki w jakichś zapadłych dziurach)? Cofnięcie się o X lat wstecz.
Nie prościej zmienić odrobinę układ systemów tak aby systemy międzyregionalne i np okoliczne 2 systemy były niezależne z kilkoma stacjami tak aby nie dało się ich w żaden sposób zająć. Cyno wystarczy nie tyle co skasować ale wydłużyć czas między skokami na kolejny punkt. Z powodu wymuszenia skoków przez zwykłe npc systemy sieć JB sama z siebie by się silnie znerfiła. Przysłowiowy kerbir nigdy nie znałby dnia i godziny (przy obecnym boście cepów). Miałoby to zasadniczy wpływ na afk-empire; oczywiście zakładając ograniczenia w reinforce time.

Chcesz kerbirzyć dogadać musisz się z rezydentami z systemów npc aby nie przepuszczali wrogów a Ci ostatni zawsze mogą spróbować zadomowić się w npc systemach.

ps. Ciekawy pomysł mi wpadł do głowy. Co byście powiedzieli aby supery mogły skakać na cyna jedynie w zasięgu np 3 regionów od miejsca powstania.

Net

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 98
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Net Malone
  • Korporacja: BUMSI
  • Sojusz: S
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #883 dnia: Styczeń 20, 2014, 16:13:01 »
CCP ma tak samo hisecowych miśków w tyłku, jak nullowych czy lowsecowych. Liczą sie tylko te osoby, które kupują plexy za real$$$. Resztę tak naprawdę można by było zastąpić przez avatary i boty. Dużo by się nie zmieniło. :)

No wlasnie nie jestem pewien... Myslisz, ze wiekszosc PLEXow na markecie jest wystawiona przez CCP tylko po to
aby gracze nie kupowani za real $$$ ? To by bylo ekonomiczne samobojstwo...
--
Net

[WILD5] Sheridan Philips

  • WILD5
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sheridan Philips
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #884 dnia: Styczeń 20, 2014, 16:23:35 »
Fakt, kod powinine być odświeżony dawno. Mysle, że nawet za cenę kilku dodatków i tak wyszło by na dobre.
Dużo kodu to Ty nie napisłeś, co?
Paanie, co pan. Nie ufam czemuś co nie unosi się na wodzie. ;)
Pewnie że to tylko abstrakcyjne pomysły, no ale znowu nie popadajmy w skrajność - 4 tyś. graczy to nie jest znowu tak dużo, przypuszczam że to kwestia bardziej nadania priorytetu niż niewykonalności lepszego rozwiązania. Inna sprawa że zapewne część osób tworzących oryginalny kod już dawno nie jest pracownikami CCP, i część z tych rzeczy może być ciężka do odtworzenia (taka sytuacja miała miejsce w grze NavyField, gdzie koreańską grę wydali amerykanie - wynikiem była kompletna nieznajomość kodu, w dodatku wszelkie komentarze były po koreańsku, przez co momentami banalne błędy były praktycznie nie do naprawienia. Swoją drogą, podobieństwo do tamtego tytułu jest jeszcze jedno - bardzo długo firma wspierała jedną z flot, chińczyków, którzy prawdopodobnie płacili im w $).
Moim skromnym zdaniem jeżeli w najbliższym czasie większość mocy przerobowej nie zostanie oddelegowana do tworzenia nowego kodu, to ani jakieś nerfy cyn, ani inne zabiegi nic tutaj nie dadzą. No i przydałby się nieco większy dystans i obiektywizm CCP do wydarzeń w samym EvE, dziwnie się patrzy gdy sami twórcy gry są stroną konfliktów.

[BWTF] Xapitan Bomba

  • BWC
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 291
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xapitan Bomba
  • Korporacja: Blackwater Task Forces
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #885 dnia: Styczeń 20, 2014, 16:41:12 »
Tez sie zastanawialem nad tym ostatnio i powiedzmy 2000 carrierow po 13 dron kazdy daje 28 000 obiektow w przestrzeni - nie tak znowu duzo. Stan tych obiektow jest updatowane przy zmianie hp, itp. lub kliknieciu czegos w kokpicie. Niestety do tego dochodz synchronizacja i sprawdzanie zachowania jednego obiekty na wszystkie pozostale 27 999... To na serwerze. Stan 28k obiektow musi byc przekazane do 2000 obiektow w Internecie. Do tego niektorzy gracze sa dalej co daje opoznienie przekazywania informacji i synchronizacji + ewentualna retransmisja...
Właśnie - każda z dron ma predkosc i orbite, ktora powoduje koniecznosc przeliczenia transvesal etc dla kazdego gracza na gridzie, wzgledem ktorego liczony jest dmg na który wpływa twoj  transversal/druty/ammo/aktualne bonusy flotowe/skille ktore moga sie zaktualizowac za sekunde/fakt overheatu* ilość graczy i zaczyna brzmieć jak tidi. A z tym przekazywaniem informacji i synchronizacja bym sie nie spieszył bo straszny syf był w hed: http://clip2net.com/clip/m0/1390071562-clip-116kb.jpg?nocache=1

Naicinh

  • Gość
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #886 dnia: Styczeń 20, 2014, 16:42:46 »
każda z dron ma predkosc i orbite
Ale jak to??? ;D

[BWTF] Xapitan Bomba

  • BWC
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 291
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xapitan Bomba
  • Korporacja: Blackwater Task Forces
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #887 dnia: Styczeń 20, 2014, 16:53:38 »
Ale jak to??? ;D
racja, sentry, my bad. Jeszcze z 10x tak palne i może będę chociaż minimalnie wiedział o czym mówię :D

A kończąc offtop, ma ktos wiarygodne informacje jak wyglada chodzenie po stacji w tidi? Bo niestety nie zdazylem umarnąć w hed żeby samemu sprawdzić a ciężkawo na zawolanie miec tidi.

xanowron

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 98
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xanowron
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #888 dnia: Styczeń 20, 2014, 17:00:15 »
racja, sentry, my bad. Jeszcze z 10x tak palne i może będę chociaż minimalnie wiedział o czym mówię :D


Ja tam się też nie znam, ale sentry jak najbardziej mają prędkość, to że jej wektor jest zerowy nie oznacza, że nie trzeba niczego liczyć.

[WILD5] Sheridan Philips

  • WILD5
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sheridan Philips
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #889 dnia: Styczeń 20, 2014, 17:02:48 »
Mają i prędkość, i wektor. Markusikkk'owi się kiedyś wbiło sentry we wrogiego posa, i wyleciała z niego po jakiś ~30 min :)

Jakub Trokowski

  • Pod-pilot
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 557
  • pr0 jammer
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jakub Trokowski
  • Korporacja: CCDM
  • Sojusz: Templis CALSF
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #890 dnia: Styczeń 20, 2014, 17:52:53 »
Paanie, co pan. Nie ufam czemuś co nie unosi się na wodzie. ;)
Właśnie... Nie to że nie możesz oceniać ostatecznego efektu: nie musisz wydać własnej książki żeby oceniać inne, ale żeby być wiarygodnym w kwestia pisania książek, to warto by wydać własną.

Pewnie że to tylko abstrakcyjne pomysły, no ale znowu nie popadajmy w skrajność - 4 tyś. graczy to nie jest znowu tak dużo, przypuszczam że to kwestia bardziej nadania priorytetu niż niewykonalności lepszego rozwiązania.
Jak widać wystarcza. Pozatym liczysz tylko 4k, a pewnie znacząca większość z nich miała wywalone 5 dron (~2k x 5 = 10k obiektów) + czymś strzelali => już jest jakieś 14k-16k. Do tego każdemu uwzględnić skille i do każdego [klienta] rozesłać potrzebne informacje. Serwer ma co robić, a to dopiero początek listy. :)

Moim skromnym zdaniem jeżeli w najbliższym czasie większość mocy przerobowej nie zostanie oddelegowana do tworzenia nowego kodu, to ani jakieś nerfy cyn, ani inne zabiegi nic tutaj nie dadzą. No i przydałby się nieco większy dystans i obiektywizm CCP do wydarzeń w samym EvE, dziwnie się patrzy gdy sami twórcy gry są stroną konfliktów.
Ale tu pełna zgoda:
optymalizacja >>> gupie modułki, których nikt nie chce.

Naicinh

  • Gość
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #891 dnia: Styczeń 20, 2014, 17:58:22 »
Jakby sie dalo naprawic to juz by naprawili, sorry ale 5 lat zlecialo a generalnie jest tak samo jak bylo, alb przynajmniej tak sie wydaje patrzac na dyskusje ;)
A co jesli nie da sie naprawic?

[WILD5] Sheridan Philips

  • WILD5
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sheridan Philips
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #892 dnia: Styczeń 20, 2014, 18:13:32 »
To właśnie w tym rzecz - tego nie da się po prostu 'naprawić', bo to nie jest kilka linijek błędnego tekstu. Problem jest bardziej rozległy, i wymaga poniekąd utworzenia sporej części gry. Sama gra, jak i architektura serwerowa była pisana kilkanaście lat temu - od tego czasu zaszło sporo zmian. Z tego co czytałem z początku był to Python (jeżeli się mylę proszę o zjebkę), a nie jest to na dzisiejsze czasy najlepsze rozwiązanie. To samo cała reszta - samo przeliczanie wyżej wspomnianych dron i obiektów być może dałoby się zrobić w bardziej optymalny sposób.
Na pewno jest to proces bardzo pracochłonny, stąd też zrozumiałe że CCP będzie to odwlekać do samego końca. Pytanie czy to nie będzie za późno? :>

[BWTF] Xapitan Bomba

  • BWC
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 291
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xapitan Bomba
  • Korporacja: Blackwater Task Forces
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #893 dnia: Styczeń 20, 2014, 20:12:35 »
To właśnie w tym rzecz - tego nie da się po prostu 'naprawić', bo to nie jest kilka linijek błędnego tekstu. Problem jest bardziej rozległy, i wymaga poniekąd utworzenia sporej części gry. Sama gra, jak i architektura serwerowa była pisana kilkanaście lat temu - od tego czasu zaszło sporo zmian. Z tego co czytałem z początku był to Python (jeżeli się mylę proszę o zjebkę), a nie jest to na dzisiejsze czasy najlepsze rozwiązanie. To samo cała reszta - samo przeliczanie wyżej wspomnianych dron i obiektów być może dałoby się zrobić w bardziej optymalny sposób.
Na pewno jest to proces bardzo pracochłonny, stąd też zrozumiałe że CCP będzie to odwlekać do samego końca. Pytanie czy to nie będzie za późno? :>
Stackless Python gupcze! To dalej świetny język dla startupów (chwalili się nawet kilka updatów temu że nauczyli dźwiękowca pythona i on zarzadza teraz całym audio) CCP ma ten problem że nikt poza nimi tego języka nie używa na podobną skalę, sam stackless jest w plecy w stosunku do gałęzi 2.x  pythona, a do tego siedzą z infrastrukturą na windowsie (co też typowe dla startupów - niski koszt wejścia, ale udupia przy upgrade). Czyli w zasadzie CCP musi samo rozwiązywać swoje problemy bo nikt inny ich nie ma. Mają taki problem jak moja firma miała, który brzmi albo zaorać (samobójstwo), albo w tle przepisywać (strata zasobów) albo wrzucić tyle nowych rzeczy żeby można było z czasem wyjebać stare (czasochłonne ale jakby to wykonać sprawnie to sensowne). I teraz jest biznesowa decyzja: czy jest sens poświęcać np, połowę zespołu na rok tylko po to żeby teoretycznie poprawić wydajność gry w sytuacjach stanowiących 1% tego co się dzieje na serwerze? A jeżeli jest, to mam nadzieje że to właśnie robią bo 2 nowe shipy, 3 moduly, zmiana silnika renderującego na identyczny(wtf) i zmiana cyferek kilku shipow/modułów zajęła im ostatnio pół roku.

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #894 dnia: Styczeń 20, 2014, 20:30:00 »
Jeśli ktoś chce to się na pewno znajdzie sposób.

Jeśli problemem są drony to np gdy zachodzi taka potrzeba (pojawia się tidi) niech uproszczą temat i zamiast 5 dron stworzą 1 obiekt z atrybutem-licznikiem i tyle.
Gracze się na pewno na to zgodzą, bo i tak w 90% przypadków wyrzuca się drony 1 typu.

Jeśli wchodzi dmage ze smart to jeśli zejdzie HP to niech spadną wszytkie. Jeśli dmg wchodzi z działek to niech, spada jedna z licznika i trzeba lockować od nowa. I tyle.

Wtedy zamiast pierdyliona dron, będzie na gridzie max 2x ilość graczy a nie 5x albo i więcej gdy w gre wchodzą cariery.

[BWTF] Xapitan Bomba

  • BWC
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 291
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xapitan Bomba
  • Korporacja: Blackwater Task Forces
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #895 dnia: Styczeń 20, 2014, 20:36:47 »
Jeśli problemem są drony to np gdy zachodzi taka potrzeba (pojawia się tidi) niech uproszczą temat i zamiast 5 dron stworzą 1 obiekt z atrybutem-licznikiem i tyle.
Właaaaśnie. A kiedyś z tego co mi dinozaury mowily to dron sie wyrzucało wincyj, ale powodowały laga więc teraz jest ich mniej ale o wyższym dmg, tak? I z tego co czytalem to jakos podobnie było z rakietami, dlatego te antyrakietowe rakiety teraz takie gówniane są?
W zasadzie graczy nie interesuje jak to rozwiążą - moga nawet wyliczyc dmg per gracz w miejscu i ruchu i na sztywno zadawac 2 prekalkulowane po undocku wartosci, ale to ma działać.

Azotox

  • F1
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Azotox
  • Korporacja: Dreddit
  • Sojusz: Test Alliance Please Ignore
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #896 dnia: Styczeń 20, 2014, 20:58:55 »
Moim zdaniem jeśli mechanika zostanie taka sama, to nawet zwiększenie wydajności kodu / sprzętu dwukrotnie, spowoduje dokładnie to, że za rok będzie 2 razy większa bitwa tak samo gówniana dla jej uczestników jak ostatni HED. A dwukrotne zwiększenie wydajności wydaje mi się niemożliwe, bo EVE to nie gra, która powstała na kolanie miesiąc temu - już ileś czasu pracują nad optymalizacjami. Optymalizacje są dobre i potrzebne, ale działania anty-blobowe moim zdaniem nawet bardziej, najlepiej w postaci utrudnienia transportu floty z jednego końca świata na drugi.

Naicinh

  • Gość
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #897 dnia: Styczeń 20, 2014, 21:19:04 »
Ale podoba mi sie jak problemem nie jest 3000 goonow w systemie, tylko drony ktore dzialaja tak samo swietnie przez ostatnie 10 lat. Nikt nigdy nie plakal, ale teraz no te drony to najwiekszy fail CCP. Trza sie bylo c0ffinie zebrac i leciec bic Sons of Tangra. Podzielic sie jedni atak tu drudzy tu, tak jak tu piszecie ze ma byc. Nikt wam nie broni, co musi byc zaprogramowane w sov warze? Atak z trzech stron, Goony vs PL, od dupy NC. vs BL, z boku Stainvagin vs N3 i problem rozwiazany...ale po co? Mozna sie zjebac wszyscy razem do jednego systemu i plakac ze nie dziala :D

 

CATfrcomCheshire

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 569
    • Zobacz profil
  • Korporacja: RAVE
  • Sojusz: C0ven
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #898 dnia: Styczeń 20, 2014, 21:37:58 »
Ale podoba mi sie jak problemem nie jest 3000 goonow w systemie, tylko drony ktore dzialaja tak samo swietnie przez ostatnie 10 lat. Nikt nigdy nie plakal, ale teraz no te drony to najwiekszy fail CCP. Trza sie bylo c0ffinie zebrac i leciec bic Sons of Tangra. Podzielic sie jedni atak tu drudzy tu, tak jak tu piszecie ze ma byc. Nikt wam nie broni, co musi byc zaprogramowane w sov warze? Atak z trzech stron, Goony vs PL, od dupy NC. vs BL, z boku Stainvagin vs N3 i problem rozwiazany...ale po co? Mozna sie zjebac wszyscy razem do jednego systemu i plakac ze nie dziala :D
Charakterystyczna cecha osob prostolinijnych jest wynajdywanie prostych rozwiazan dla skomplikowanych problemow :)
NO TAK, TO TAKIE PROSTE, CZEMU WCZESNIEJ NA TO NIE WPADLISMY, DZIEKI.
oh, wait...
Welcome to EVE. If you aren't busy finding some way to injure or at least mildly inconvenience another player, you have a lot of catching up to do.

Naicinh

  • Gość
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #899 dnia: Styczeń 20, 2014, 21:41:50 »
Charakterystyczna cecha osob prostolinijnych jest wynajdywanie prostych rozwiazan dla skomplikowanych problemow :)
NO TAK, TO TAKIE PROSTE, CZEMU WCZESNIEJ NA TO NIE WPADLISMY, DZIEKI.
oh, wait...
No ale dlaczego nie? Ja tam nie znam sie na polityce ani FCowaniu. Moze ty wiesz i podpowiesz?

[WILD5] Sheridan Philips

  • WILD5
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sheridan Philips
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #900 dnia: Styczeń 20, 2014, 21:51:04 »
No ale dlaczego nie? Ja tam nie znam sie na polityce ani FCowaniu. Moze ty wiesz i podpowiesz?
Równie dobrze można powiedzieć, że to wszystko wina N3PL, bo wrzucili od razu tytany, matki, i inne tatałajstwo.
Jeżeli gra nie pozwala na efektowne użycie środków, którymi dysponują FC, to znaczy że wina stoi po stronie gry. Szczególnie, gdy jest to w tak ogromnym stopniu, i tak nieproporcjonalne (ciekawe że mimo 0,1% TiDi tytany strzelały po 2-3 razy z DD, gdzie powinny strzelić max jeden raz, a potem się zaciąć na najbliższe +/- 15 godzin).

Chomczul

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Chomczul1
  • Korporacja: VIDE
  • Sojusz: STFU.
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #901 dnia: Styczeń 20, 2014, 21:59:46 »

Soulscream

  • Ancient Troll
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2 098
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: nie ma
  • Korporacja: j/w
  • Sojusz: j/w
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #902 dnia: Styczeń 20, 2014, 22:00:57 »
No ale dlaczego nie? Ja tam nie znam sie na polityce ani FCowaniu. Moze ty wiesz i podpowiesz?

Marny z Ciebie FC zatem :D.

Naicinh

  • Gość
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #903 dnia: Styczeń 20, 2014, 22:03:46 »
Równie dobrze można powiedzieć, że to wszystko wina N3PL, bo wrzucili od razu tytany, matki, i inne tatałajstwo.
Jeżeli gra nie pozwala na efektowne użycie środków, którymi dysponują FC, to znaczy że wina stoi po stronie gry. Szczególnie, gdy jest to w tak ogromnym stopniu, i tak nieproporcjonalne (ciekawe że mimo 0,1% TiDi tytany strzelały po 2-3 razy z DD, gdzie powinny strzelić max jeden raz, a potem się zaciąć na najbliższe +/- 15 godzin).
No dobra nasza wina, ale przeciez w tym czasie mogliscie zaorac z 3-4 systemy. Jaki problem jest w podzieleniu  sie na grupy i atak osobno. Bo widze ze chlopacy tu cos uciekacie z odpowiedzia. Noł troll, ja poprostu nie wiem ;). Przeciez Wrekin'bol tak latwo i szybko sie nie przemiescza z systemu do systemu.

[WILD5] Sheridan Philips

  • WILD5
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sheridan Philips
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #904 dnia: Styczeń 20, 2014, 22:42:46 »
No dobra nasza wina, ale przeciez w tym czasie mogliscie zaorac z 3-4 systemy. Jaki problem jest w podzieleniu  sie na grupy i atak osobno. Bo widze ze chlopacy tu cos uciekacie z odpowiedzia. Noł troll, ja poprostu nie wiem ;). Przeciez Wrekin'bol tak latwo i szybko sie nie przemiescza z systemu do systemu.
Bo równie dobrze moglibyście się w tym czasie zbridżować czy to tytanami, czy całą flotą i zaDDkować to na śmierć. Jak już było powiedziane, mocną stroną tej koalicji jest flota subcapitali. Użycie capsli i superów jest mocno ograniczone przez decentralizację dowództwa.
I szczerze? Mnie to pasi. Nawet jeżeli ceną będzie sov, wolę być pod dowództwem ludzi z Dark., -A- czy c0ffin'u, i męczyć do usranej śmierci Maela, Rokha czy innego Phoona, niż do bycia w AFK Empire dodać jeszcze bycie AFK Warriorem. Jeżeli ktoś woli inaczej - jego sprawa.

azell

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 308
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: azell
  • Korporacja: DOB
  • Sojusz: s2n
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #905 dnia: Styczeń 20, 2014, 22:49:19 »
Bo równie dobrze moglibyście się w tym czasie zbridżować czy to tytanami, czy całą flotą i zaDDkować to na śmierć. Jak już było powiedziane, mocną stroną tej koalicji jest flota subcapitali. Użycie capsli i superów jest mocno ograniczone przez decentralizację dowództwa.
I szczerze? Mnie to pasi. Nawet jeżeli ceną będzie sov, wolę być pod dowództwem ludzi z Dark., -A- czy c0ffin'u, i męczyć do usranej śmierci Maela, Rokha czy innego Phoona, niż do bycia w AFK Empire dodać jeszcze bycie AFK Warriorem. Jeżeli ktoś woli inaczej - jego sprawa.

właśnie dlatego przegrywacie bo nei macie kopletnie pojęcia na czym polega wreckingball. Jedyna stosowana przez was metoda jaką zauważam to: moar dude's moar dude's. Powiedzmy sobie szczerze że w HED liczyliscie na crash noda, wybić to co się loguje mając przewage w ilości ludzi na gridzie.

decentralizacja dowództwa.... to jakaś demokracja gdzie każdy głosuje? :) kto za kto przeciw i czy jest kworum?  to już nawet zabawne nie jest.

Ale oczywiście winna jest asysta dron, ccp no i lagujące N3/PL.. zapomniałem o archonach które powinny spadać od fregat (szczurów)


Naicinh

  • Gość
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #906 dnia: Styczeń 20, 2014, 22:53:29 »
Bo równie dobrze moglibyście się w tym czasie zbridżować czy to tytanami, czy całą flotą i zaDDkować to na śmierć. Jak już było powiedziane, mocną stroną tej koalicji jest flota subcapitali. Użycie capsli i superów jest mocno ograniczone przez decentralizację dowództwa.
I szczerze? Mnie to pasi. Nawet jeżeli ceną będzie sov, wolę być pod dowództwem ludzi z Dark., -A- czy c0ffin'u, i męczyć do usranej śmierci Maela, Rokha czy innego Phoona, niż do bycia w AFK Empire dodać jeszcze bycie AFK Warriorem. Jeżeli ktoś woli inaczej - jego sprawa.
Podoba mi sie ze c0ffin stalo sie przyjetym terminem na forum. Ja pierdole jak wy sie o wszystko boicie, no faktycznie moglibyscie jescze stracic jakies dready...oh wait ;D

[WILD5] Sheridan Philips

  • WILD5
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sheridan Philips
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #907 dnia: Styczeń 20, 2014, 22:58:57 »
azell, z Tobą nawet nie ma co podejmować polemiki. Taka jest różnica między byciem petem, a byciem koalicjantem. Nie liczę na to że zrozumiesz.
Naicinh - jest to bardzo celny termin. Z tego co słyszałem, i z tego co sam wywnioskowałem to c0ven zdycha od pierwszego dnia istnienia. I jakoś zdechnąć nie może, nawet to nam nie wychodzi. :)
Także myślę że jeszcze trochę przyjdzie nam przysparzać zatwardzenia niektórym indywiduum.

azell

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 308
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: azell
  • Korporacja: DOB
  • Sojusz: s2n
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #908 dnia: Styczeń 20, 2014, 23:07:05 »
czyli ja jestem petem? mogę sobie wybrać pana czy to już ustalone? czy też mówisz o sobie bo będąc w GoonsPL trudno uznać ciebie za koalicjanta

zakładam że Naicinh jest właścicielem


Naicinh

  • Gość
Odp: Wojna blobów N3PL vs CFC+Stainwagon
« Odpowiedź #909 dnia: Styczeń 20, 2014, 23:14:26 »
czyli ja jestem petem? mogę sobie wybrać pana czy to już ustalone? czy też mówisz o sobie bo będąc w GoonsPL trudno uznać ciebie za koalicjanta

zakładam że Naicinh jest właścicielem
C0ffin jest petem ruskich z DoD a nie Goonow. Kazdy to tam wie w duchu, noale sie nie przyzna. To juz walkowalismy kilka razy i jakos nie doszlismy do porozumienia. Tzn petem w tym sensie ze c0ffin by sam niczego nie osiagnal po ostatnim wywlaszczeniu, a ruskie to by tam dali rade sami imo.