Eve Online > Wsparcie techniczne
Czy taki sprzęt wystarczy?
sztosz:
--- Cytat: Lt Rook w Październik 31, 2013, 13:18:33 ---v-sync włączone zostawić!! przykładowo na cholere Ci 100 klatek jeśli monitor ma 60Hz odświeżanie, itd...
--- Koniec cytatu ---
Trzeba pamiętać przy V-Sync że to też jest tak, że jak masz odświeżanie 60Hz a gra nie wyrabia tych 60 klatek na sekundę, tylko np. 54, to z włączonym V-sync będzie miał tylko 30 klatek na sekundę. Tak to działa, dla tych co nie chcą uwierzyć to ma tu link z dokładnym opisem dlaczego tak się dzieje: http://hardforum.com/showthread.php?t=928593
A co do 32bitów... na 32 bitowym systemie operacyjnym nie odpalisz 64 bitowej aplikacji. Jedyne co odpalisz to 32 bitowe aplikacje (i może 16 etc... ). A 32 bitowa aplikacja na 32bitowym systemie operacyjnym zużyje normalnie do 2gb, a max do 3gb jeżeli włączymy /LARGEADDRESSAWARE i włączymy odpowiednią flagę exe'ka... ale to przy aplikacjach które nie były projektowane po to by rzeczywiście korzystać z większej przestrzeni adresowej kończy się prawie zawsze a) normalnym działaniem, bo aplikacja i tak nawet tych 2gb nie potrzebowała LUB b) niestabilną pracą i błędem aplikacji lub nawet BSOD.
Lt Rook:
prawda prawda, w dół (z wydajnością) to gorzej wygląda niż mając nadwyżkę.
deckard:
v sync wyłączać obowiązkowo szczególnie na starych kompach.
W absolutnie żaden sposób nie wpływa na jakość wyświetlanego obrazu a jest jedna z bardziej wymagających opcji. Jedyne co robi to synchronizuje obraz generowany przez grafike do tego wyświetlanego http://pl.wikipedia.org/wiki/Synchronizacja_pionowa i ma znaczenie jedynie w przypadkach gdzie występuje desynchronizacja - w ostatnich kilku latach miałem 3 wypadki gdzie włączyłem ta opcje a używałem w tym czasie 8600 gt i teraz Radek 7xz czego w jednym wypadku skyrim przyczyną było granie w oknie.
Jest to pierwsza opcja do wywalenia jeśli chcesz zyskać na wydajności.
Edit
a w ogóle eve używa V - sync?:)
Lt Rook:
pierdolisz, gówno zyskasz na wydajności,
jeśli grafika może wyświetlić 27 fps a ty zrobisz v-sync off masz gównianą sieczkę na ekranie a nie wzrost wydajności, bo grafika i tak nic więcej z siebie nie wydusi, jedyne co będzie płynniejsze to wolno zmieniające się obrazy (<27fps w tym przypadku), ponieważ nadmiarowe będą brane z bufora i wyświetlane wtedy kiedy do bufora dotrą, efekt jest taki że będziesz miał co 2 klatkę przy szybkiej zmianie perspektywy rwaną w pół albo gorzej w dwóch miejscach, bo monitor wyświetli kawałek klatki 1 i klatki 2, a czasem: 1, 2 i 3.
Wyłączanie v-sync to jest wirtualne "zwiększanie" fps, bo to działa na statycznym obrazie, albo ledwo co poruszającym się, ale jak trzeba zmienić obraz diametralnie 30 razy na sekundę, gówno zobaczysz.
ManganMan:
A wiecie co, podepnę się pod temat.
Planuję sobie wgrać Rubikona pod lapka z konfigiem:
--- Kod: ---------------------
System Information
------------------
Time of this report: 11/2/2013, 19:58:28
Operating System: Windows 8 64-bit (6.2, Build 9200) (9200.win8_gdr.130531-1504)
Language: Polish (Regional Setting: Polish)
System Manufacturer: ASUSTeK COMPUTER INC.
System Model: X501A
BIOS: X501A.211
Processor: Intel(R) Core(TM) i3-2350M CPU @ 2.30GHz (4 CPUs), ~2.3GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 3980MB RAM
Page File: 2287MB used, 2396MB available
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 6.02.9200.16384 64bit Unicode
--- Koniec kodu ---
--- Kod: ------------------
Display Devices
---------------
Card name: Intel(R) HD Graphics 3000
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Intel(R) HD Graphics Family
DAC type: Internal
Device Type: Full Device
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_0116&SUBSYS_14F71043&REV_09
Display Memory: 1664 MB
Dedicated Memory: 32 MB
Shared Memory: 1632 MB
Current Mode: 1366 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: unknown
Monitor Id: CMO1590
Native Mode: 1366 x 768(p) (60.039Hz)
Output Type: Internal
Driver Name: igdumd64.dll,igd10umd64.dll,igd10umd64.dll,igdumd32,igd10umd32,igd10umd32
Driver File Version: 9.17.0010.2828 (English)
Driver Version: 9.17.10.2828
DDI Version: 10.1
Feature Levels: 10.1,10.0,9.3,9.2,9.1
Driver Model: WDDM 1.2
Graphics Preemption: DMA
Compute Preemption: DMA
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 8/15/2012 18:53:14, 8286720 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B78E66-4256-11CF-FF78-FD34B7C2C435}
Vendor ID: 0x8086
Device ID: 0x0116
SubSys ID: 0x14F71043
Revision ID: 0x0009
Driver Strong Name: oem4.inf:5f63e534c4a6341c:iSNBM0:9.17.10.2828:pci\ven_8086&dev_0116&subsys_14f71043
Rank Of Driver: 00E00001
D3D9 Overlay: Supported
DXVA-HD: Supported
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled
--- Koniec kodu ---
Wiem, że daleko tym nie zajadę, ale na YT widziałem gościa, który grał w Retribution na HD3000. Pytanie tylko czy mój lapek się nie spali na Rubikonie...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JUU9pc7J1qI[/youtube]
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej