Autor Wątek: Civilization V  (Przeczytany 16648 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 815
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: VOLTA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 15, 2012, 16:24:37 »
Na emperorze nigdy nie jest, ale to bonusy a nie AI. TBH za dawno grałem w Civ2 żeby pamiętać AI, ale dziwi mnie to że dało radę bronić się przez 1700 lat ;)

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 09, 2012, 11:41:30 »
Juz po pierwszych grach na dodatku.

Jest naprawde fajny, choc bardziej niz religia podobaja mi sie zmiany w systemie City States i nowe cywilizacje (Kartagina jest zgieta :P). Jak ktos nie polubil "piatki" to pewnie dodatek jego zdania nie zmieni, ale jak ktos jeszcze nie probowal, to polecam. :)

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 09, 2012, 11:43:53 »
Żeby to jeszcze chciało działać na moim komputerze... ale wiesza się nawet po zmianie systemu. Mam legala jakby kto pytał :P


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 09, 2012, 11:51:30 »
Żeby to jeszcze chciało działać na moim komputerze... ale wiesza się nawet po zmianie systemu. Mam legala jakby kto pytał :P

No idea why. U mnie chodzi i na Win7, i na XP-eku.

Soulscream

  • Ancient Troll
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2 098
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: nie ma
  • Korporacja: j/w
  • Sojusz: j/w
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 09, 2012, 12:48:53 »
Żeby to jeszcze chciało działać na moim komputerze... ale wiesza się nawet po zmianie systemu. Mam legala jakby kto pytał :P

Chodzi u mnie bez zarzutu. I dodatek zacny jest, jednak troche kultura dostala po dupie. Mase rzeczy przeniesli do religii :(.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 09, 2012, 12:50:59 »
No idea why. U mnie chodzi i na Win7, i na XP-eku.

Oczywiście support ma to w dupie, bo wg. nich gra ma działać na czystym systemie. Jak mam zainstalowane cokolwiek poza grą to "może być konflikt z innymi aplikacjami", lol.

Byłem przekonany, że przesiadka z Visty na 7 załatwi sprawę, ale niestety - wciąż się wiesza. W przypadku strategii to niewybaczalne, bo po prostu nie chce mi się robić save'a co kolejkę.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

ManganMan

  • Embrace the Cheeki Breeki.
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 911
  • I weź ty człowieku dziel czas między PC a komem...
    • Zobacz profil
    • ManganMan on DeviantArt
  • Imię postaci: Rei Mangan
  • Korporacja: Pator Tech School
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 20, 2012, 09:58:19 »
http://www.onlive.com/games/details/sid-meiers-civilization-v#&type=bragclips

Wersja do wypożyczenia na OnLive (firma od gier w "chmurze")


Cytuj
Eve to jest "drugie życie" :) - SokoleOko
co to qrwa, latający fragment gejta? - Karas o Xian Yue

https://evewho.com/character/2116034681

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 19, 2013, 12:53:01 »
Kolejny dodatek i po 3 wieczorach grania moge powiedziec, ze Cywilizacja jeszcze nigdy byla tak dobra. Solidny revamp kultury wraz z dodanym czynnikiem "turystyki" (wreszcie mozna oddzialywac na inne cywilizacje), fajnie rozwiniety mid-game i end-game (po poprzednich dodatkach jak sie zaczynalo od starozytnosci to tak gdzies najpozniej w Renesansie juz bylo wiadomo kto wygral), poziom trudnosci znacznie podrosl (chociaz AI niestety dalej bywa glupawe, to juz nie stosuje absurdalnej strategii "srania miastami" i potrafi naprawde zalezc za skore w przypadku cywilizacji skoncentrowanych na wojnie), handel miedzynarodowy, szpiedzy stali sie przydatni do czegos wiecej, niz tylko kontrolowanie City-States, Twoje miasta potrafia sie zbuntowac... i jeszcze duzo, duzo fajnych zmian.

A no i mozna grac Polska. Jest dojebana. :D  >:D

Glass, polecam. ;)

P.S. A i razem z kupnem dodatku na Steamie dostałem za darmo Civ 4, jakby ktos chcial miec obie.

MGGG

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 344
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Octawius Honga
  • Korporacja: KOZA Z PIEKLA
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 19, 2013, 12:57:22 »
Możesz coś wiecej napisać o nowych opcjach kultury? Bo niestety pod tym względem V odstawała do tej pory od IV.

GlassCutter

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 881
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: GlassCutter
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 19, 2013, 13:05:05 »
Glass, polecam. ;)

Wiem, napierdalam już któryś dzień z rzędu ;)

Ale i tak kilka elementów odstaje w stosunku do tego co było w civ 4.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2013, 13:19:57 wysłana przez GlassCutter »
Keeping points on you noobs!


Bo EVE to szit

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 19, 2013, 13:09:16 »
Możesz coś wiecej napisać o nowych opcjach kultury? Bo niestety pod tym względem V odstawała do tej pory od IV.

No wiec tak - kultura w zasadzie zaczela dzielic sie na "defensywna" (czyli to, co do tej pory bylo kultura) i "ofensywna" (turystyka). Dawne budynki "kulturowe" dzialaja tak jak w Gods & Kings, tylko: a) generuja kulture w mniejszej ilosci (dzieki czemu np. granice rozszerzaja sie znacznie wolniej) b) nie generuja "wielkich artystow)". Utrzymywanie wlasnej kultury na wysokim poziomie potrzebne jest dalej do przyjmowania polityk oraz obrony przed wrogim naciskiem kulturalnym z "turystyki" (beznadziejna nazwa, ale juz coz...). Natomiast turystyka pozwala od pewnego momentu na wywieranie presji kulturalnej na inne cywilizacje - jeszcze nie odkrylem wszystkich szczegolow, ale zdaje sie ze bonusy z tego sa spore, i sa szanse na przekrecenie miasta przeciwnika na Twoja strone jesli sie zbuntuje. Turystyke wzmacnia sie oczywiscie budynkami, dzielami sztuki (wytwarzanymi przez Wielkich Artystow, ktorych sa 3 rodzaje i kazdy dziala troche inaczej), cudami swiata, ale przede wszystkim artefaktami wykopywanymi przez Archeologow (fajna sprawa, obrzeza mapy wreszcie sa do czegos przydatne).

A no i wygrywasz gre jak wszystkie cywilizacje przyjma Twoja kulture.

Ponadto dodano World Congress, troche taki jak w Alfie Centauri, mozna glosowac za roznymi ciekawymi rezolucjami, a nie tylko za tym, czy wygrales gre. Tu zdaje sie turystyka tez pomaga.

Goomich

  • Gość
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 19, 2013, 13:11:03 »
P.S. A i razem z kupnem dodatku na Steamie dostałem za darmo Civ 4, jakby ktos chcial miec obie.

Po pierwsze dlatego, że kilka godzin później BNW było na wyprzedaży, a o drugie to sama podstawka, więc dil taki sobie.

Nie obraziłbym się gdyby dali możliwość kupowania city stejtom kawałka lądu.

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 19, 2013, 13:14:55 »
Jeszcze z innych fajnych rzeczy, religia stala sie naprawde sensowna sciezka rozwoju, ktora nie powoduje zapoznienia w nauce - bo po pierwsze, Piety juz nie wyklucza Rationalismu jako Social Policy, a po drugie po wykupieniu wszystkich polityk z Piety mozna za punkty wiary kupowac budynki naukowe, co daje niesamowitego boosta.

Goomich

  • Gość
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 19, 2013, 13:18:23 »
Tylko, że budynków religijnych jest całe dwa, co daje aż 3 punkty na miasto.

Craxon Crais

  • Gość
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 19, 2013, 13:23:25 »
Kolejny dodatek i po 3 wieczorach grania moge powiedziec, ze Cywilizacja jeszcze nigdy byla tak dobra [...]

Ale, że niby lepsza od IV ? V-tka jak oststnio grałem (bez dodatków) to było prawdę mówiąc dno. Te dodatki tak poprawiły wszystko?

MGGG

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 344
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Octawius Honga
  • Korporacja: KOZA Z PIEKLA
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 19, 2013, 13:24:21 »
No wiec tak - kultura w zasadzie zaczela dzielic sie na "defensywna" (czyli to, co do tej pory bylo kultura) i "ofensywna" (turystyka). Dawne budynki "kulturowe" dzialaja tak jak w Gods & Kings, tylko: a) generuja kulture w mniejszej ilosci (dzieki czemu np. granice rozszerzaja sie znacznie wolniej) b) nie generuja "wielkich artystow)". Utrzymywanie wlasnej kultury na wysokim poziomie potrzebne jest dalej do przyjmowania polityk oraz obrony przed wrogim naciskiem kulturalnym z "turystyki" (beznadziejna nazwa, ale juz coz...). Natomiast turystyka pozwala od pewnego momentu na wywieranie presji kulturalnej na inne cywilizacje - jeszcze nie odkrylem wszystkich szczegolow, ale zdaje sie ze bonusy z tego sa spore, i sa szanse na przekrecenie miasta przeciwnika na Twoja strone jesli sie zbuntuje. Turystyke wzmacnia sie oczywiscie budynkami, dzielami sztuki (wytwarzanymi przez Wielkich Artystow, ktorych sa 3 rodzaje i kazdy dziala troche inaczej), cudami swiata, ale przede wszystkim artefaktami wykopywanymi przez Archeologow (fajna sprawa, obrzeza mapy wreszcie sa do czegos przydatne).

A no i wygrywasz gre jak wszystkie cywilizacje przyjma Twoja kulture.

W końcu! Uwielbiałem ekspansję kulturalno-religijną w IV. Czas odkurzyć więc V  :D

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 19, 2013, 13:25:13 »
Tylko, że budynków religijnych jest całe dwa, co daje aż 3 punkty na miasto.

No nie do konca, masz jeszcze budynki z religii (Katedry, Pagody, i takie tam) plus pojscie w Piety dosyc mocno podkreca output Religii z tych 2 budynkow, niektore religie takze generuja punkty z terenu.

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 19, 2013, 13:27:05 »
Ale, że niby lepsza od IV ? V-tka jak oststnio grałem (bez dodatków) to było prawdę mówiąc dno. Te dodatki tak poprawiły wszystko?

No moim zdaniem jest lepsza dzieki wywaleniu przekletych "endless stackow" jednostek, z czym 4 miala problem. Poza tym porownywalna jesli chodzi o przyjemnosc z gry i challenge. Tak, dodatki, DLC i patche dodaly tej grze tak z 300%.

Goomich

  • Gość
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 19, 2013, 14:12:38 »
No nie do konca, masz jeszcze budynki z religii (Katedry, Pagody, i takie tam)

No, meczet i pagoda dadzą jeszcze +3 i +2, ale to zużywa dwa enhancementy. Możesz też zgamblować trzeciego i wybrać jakiś desert, czy tundra folklore.
Takie rozwijanie religii, by szybciej rozwijać religię, dzięki czemu religia rozwija ci się szybciej.

plus pojscie w Piety dosyc mocno podkreca output Religii z tych 2 budynkow, niektore religie takze generuja punkty z terenu.

IIRC Piety jakoś niespecjalnie boostuje output religię. Ma chyba tylko jedno coś co ma jakiś wpływ na to.

Dla porównania komercha zwiększa zyski ze szlaków handlowych, zmniejsza koszt kupowania, czy utrzymania dróg, oraz zwiększa produkcję (która można przeznaczyć na generowanie mamony). 3,5 z 5.

(Eeee, to przykład sprzed BNW, ale pokazuje jak działa skupiona polityka).

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 19, 2013, 14:46:26 »
No przed BNW to faktycznie nie miało najmniejszego sensu. Teraz ma, zwłaszcza że poprawili też poszczególne polityki w drzewku Piety. Fakt, że teraz nie wyklucza ono Rationalismu sprawia, że pójście w religię wreszcie ma sens (a swoją drogą mocno te polityki zbalansowali).

Ideologii (czyli "nowożytnych" Social Policies) jeszcze nie odkryłem wszystkich, Faszyzm (Autocracy) jest dalej dziadowy. :D

Goomich

  • Gość
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 19, 2013, 17:20:07 »
Dobra, jestem w domu.

Piety daje +1 do kapliczek i świątyń oraz 20% upustu przy zakupach.

Komercja +25% złota w stolicy, +2 z lądowych szlaków, -50% na utrzymanie dróg i torów, upust na kupowanie, a po wypełnieniu +1 złota z trade postów.

Albo racjonalizm: +2 ze specjalistów, +1 trade postów i +17% z uniwersytetów, +50% z umów, +10% gdy w imperium masz zadowolenie, a do tego darmowa technologia.

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 815
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: VOLTA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 22, 2013, 11:25:03 »
Confirming, C5 z BNW wymiata. W końcu można z czystym sumieniem powiedzieć że C5>C4, co do G&K jeszcze nie było prawdą.

Zdecydowanie polecam, czasu mi tylko brakuje....

MGGG

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 344
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Octawius Honga
  • Korporacja: KOZA Z PIEKLA
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 22, 2013, 11:52:36 »
Confirming, C5 z BNW wymiata. W końcu można z czystym sumieniem powiedzieć że C5>C4, co do G&K jeszcze nie było prawdą.

Zdecydowanie się zgadzam. W koncu V przegoniła IV.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Civilization V
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 24, 2013, 13:33:03 »
Nie rozegrałem jeszcze wielu gier od początku do końca, ale samych zmian jest więcej - teraz dużo trudniej jest utrzymać silną/liczną armię na początku, co wymusza tworzenie szlaków handlowych. Samo AI wciąż durnowate i o ile nie oszukuje to jest łatwo wygrać, ale... poprawili barbów - teraz CZEKAJĄ na posiłki i atakują jednostki wojskowe nawet jeśli obok przechodzi osadnik, atakują również miasta (mi zazwyczaj jak już nie mają co plądrować w okolicy). BTW z barbów można czerpać spore zastrzyki i gotówki i kultury w początkowym okresie i "bilansować" sobie ujemne dochody (utrzymanie licznej armii). Jak wcześniej wspomniane - AI nie spamuje już miastami, ale... agresywne nacje owszem (mi zazwyczaj na 12-14 nacji AI trafiają się 1-2 które spamują). Zwiększono koszt niektórych cudaków i równocześnie zmienili wpływ kilkunastu, wydaje mi się, że również zniknęły 1-2 z drzewka.
Wprowadzono Wenecję jako grywalną nację - NIE może zakładać i podbijać miast (!), ale może przejąć CS-y. :)

G&K było bardziej uzupełnieniem, bez rewolucji w rozgrywce, a BNW na mój gust to rewolucja, bo dotychczasowe chwyty przestają działać.

Najgorsza zmiana to wymagania - zwiększyły się.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...