Vexor też miał bonus do ilości dronek, ale już np. Arbitrator miał bonus do dmg dronek, potem to ujednolicili jak stwierdzili, że dronki generują za duży lag. Nie wiem jak obecnie (dawno nie zaglądałem do "patelni"), ale chyba nawet i carrierki mają zablokowane zwiększanie ilości dron. Wówczas jedyny wyjątek stanowiłby Guardian Vexor, ale to statek unikatowy (wydano kilkanaście sztuk i BPC na około 50). Z tym, że nie wiem czy ostatecznie blokadę na dronki wprowadzono czy nie - w sensie DCU wciąż pozwala na zwiększanie ilości zarówno dronek jak i fighterów/bomberów - plan był wprowadzenia nerfu.
A Yuai, było hubem gdzie była HQ CONCORD. Z uwagi, że jako jedyny dawał z misji standing do wszystkich frakcji był mocno oblegany przez mission runnerów. Potem zablokowali misje, ale się okazało, że lokalizacja (mniej więcej centrum hiseca) i świetne połączenia ze wszystkimi regionami pozwalają na rewelacyjny handel. Wówczas przełączyli highwaye (na mapie te połączenia są oznakowane innym kolorem) w taki sposób by raczej prowadziły na brzegi regionów niż do ich centrów, a przy okazji łączyły sąsiednie. Teraz highway to raczej najkrótsza trasa (i zazwyczaj najczęściej uczęszczana) pomiędzy hubami. Zaraz po remapie powstało kilka centrów (i.e. w Gallente były Scolluzer i Oursulaert). To oczywiście jest płynne i każda zmiana wywołuje zmiany na rynkach. Np. przeniesienie agentów L4 spowodowało kolejne zmiany (i.e. status huba utracił Scolluzer, a zyskał Alentene, obecnie Renyn wyrasta na konkurencję dla Oursulaert).
Zmian w siatce połączeń było kilka, ale największa to próba zlikwidowanie centralnego huba w Yulai, potem próba likwidacji chokepointów i próba rozproszenia handlu. Jedynie Yulai udało się skutecznie zlikwidować jako hub. Chokepointy wciąż istnieją i wciąż jest zaledwie kilka hubów (2-3), które się globalnie liczą (chociaż przecież w każdym regionie da się określić/znaleźć taki handlowy system, no ale wolumeny przecież nie te same).
Założenia highway się nie zmieniły - wciąż są to trasy najszybciej łączące poszczególne kierunki (wschód-zachód, północ południe). Zmieniał się jedynie ich przebieg (np. kiedyś ulubionym obszarem kampienia był skrót do Jitta przechodzący przez Tannolen-Onatoh-Suujarento-Tama (4x low sec), ale pozwalał zaoszczędzić kilkadziesiąt minut i ludzie nim latali nawet w indykach.