Autor Wątek: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]  (Przeczytany 43210 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 24, 2012, 13:44:15 »
To uznanie wzięło się przed czy po tym jak jak zmienił Cię w seledynowo centkowanego fraga podczas rundy paintball'a? :P

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

sneer

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 767
  • retired
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sneer Quen
  • Korporacja: Outbreak
  • Sojusz: Outbreak.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 24, 2012, 13:48:58 »
ja odpuscilem juz ...
naprawde nie kazdy sie musi znac na wszystkim
a edukacja z zakresu obiegu pieniądza , polityki monetarnej i jakis kursik makro ...to wiadomo gdzie mozna zrobic ...nie trzeba edukowac na sile na forum
Sneer Quen

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 24, 2012, 13:51:35 »
To uznanie wzięło się przed czy po tym jak jak zmienił Cię w seledynowo centkowanego fraga podczas rundy paintball'a? :P

Nie tak to pamiętam :P


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 24, 2012, 14:03:27 »
 
miałem przyjemność poznać Dormia osobiście i nie uważam go za głupka ;)
Nie mialem przyjemnosci go poznac, ale tez nie uwazam go za glupka  :P
Cieszy mnie tez, ze pojawiaja sie czasem dyskusje na inne tematy niz - co jest najlepsza rzecza w EVE i dlaczego pvp  >:D
Wiec moze po prostu przeniesc dyskusje o kasie do tematu w stylu 'kolejna dyskusja o ekonomii w EVE' gdzie spokojnie bedzie mozna sobie pogadac o tym co i jak wplywa na ilosc iskow w grze i/lub na wartosc wszystkiego.
W koncu jest to temat dotyczacy kazdego gracza w EVE bez wzgledu na to czym sie zajmuje :D
ja odpuscilem juz ...
naprawde nie kazdy sie musi znac na wszystkim
a edukacja z zakresu obiegu pieniądza , polityki monetarnej i jakis kursik makro ...to wiadomo gdzie mozna zrobic ...nie trzeba edukowac na sile na forum
Prawda ze nie kazdy musi sie znac na wszystkim, ale ekonomia dotyczy wszystkich wiec im wiecej osob bedzie mialo o niej jakies pojecie tym lepiej. Moze wtedy mniej osob bedzie sie nabierac na kielbase wyborcza co bedzie z korzyscia dla wszystkich (moze poza politykami ;) )
A ze wiedze zdobedzie sie na forum EVE, a nie wyzszej uczelni to chyba nic zlego.
Inna rzecz, ze biorac pod uwage iz wiekszosc (nie pisze ze wszyscy bo pewnie jest gdzies jakis wyjatek) profesorow od ekonomii nie ma o niej rozowego pojecia to chyba lepiej ograniczyc sie do dyskusji na forum  :D
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

BAMBO

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: bambollo
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 24, 2012, 14:19:40 »
nie zapominajmy o wplywie mediow na ilosc isk w obiegu ;]

czy mysleliscie kiedys co by sie stalo gdyby gracze zamienili 50% swoich asetsow na isk ( teraz kazdy sprawdza  np w eve hq ile sa warte jego assetsy) a nastepnie za te iski zakupili plexy bo w mediach trabia ze beda coraz drozsze ? :D


moze naleze do wyjatkow a moze nie ale czesto sledze zmiany wprowadzane przez CCP probujac odgadnac ich wplyw na ekonomie- i w odpowiednim czasie lokuje wartosc swojego dobytku w tych lub innych itemach.

Jesli trzymam "isk" w statkach,  i innych itemach to iski w zasadzie sa uspione w systemie w moim przypadku moga byc nawet uspione latami.

Im mam wiecej dobytku to tym mniej trzymam go % w gotowce.


Moze kiedys nie bylem w temacie ale  wg mnie- (nie sprawdzalem) patche przed rokiem 2008-9 niosly ze soba mniejsze wahania dla ekonomi eve. teraz w zasadzie kazdy patch to spora gratka dla spekulantów, patche generuja  ruch w wymianie towarowej

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 24, 2012, 14:46:52 »
czy mysleliscie kiedys co by sie stalo gdyby gracze zamienili 50% swoich asetsow na isk ( teraz kazdy sprawdza  np w eve hq ile sa warte jego assetsy) a nastepnie za te iski zakupili plexy bo w mediach trabia ze beda coraz drozsze ? :D
Marne szanse na realizacje takiego scenariusza. Gdyby jednak cos takiego mialo miec miejsce to ceny wszystkiego poszlyby sporo w dol ze wzgledu na wyzsza podaz i mniejszy popyt, a ceny plexow wrecz przeciwnie. Jakby juz wszyscy obkupili sie w plexy ceny wszystkiego zaczelyby szybko isc w gore, a plexy znow przeciwnie ;)
Oblowilyby sie na tym osoby majace akurat duzo wolnej gotowki z ktora nie maja co robic kupujacy plexy za twarda walute

moze naleze do wyjatkow a moze nie ale czesto sledze zmiany wprowadzane przez CCP probujac odgadnac ich wplyw na ekonomie- i w odpowiednim czasie lokuje wartosc swojego dobytku w tych lub innych itemach.
Mnie tez ciekawi ekonomia EVE (i nie tylko ;) ) i jak widze jakies zmiany zastanawiam sie nad ich wplywem, ale nie bawie sie w kupowanie/sprzedawanie czegos na co zmieni sie popyt/podaz. Raczej staram sie gromadzic rzeczy o ktorych wiem, ze beda mi potrzebne dzis, jutro, za tydzien/miesiac/rok dzieki czemu zaoszczedzilem grube miliardy chociazby na komponentach potrzebnych do produkcji dzieki czemu czasem szokuje znajomych  :P

Tak BTW to tak sie wciagnalem w ta dyskusje, ze o malo co nie zauwazylem wiadomosci
"weź z wyjmij z lodówki żeberka, natrzyj oliwa, posyp solą, pieprzem, oregano, czosnkiem (granulowanym- jest na półce) papryka ostrą, trochę tymiankiem i wstaw znów do lodówki, a gdzieś ok 14:30 wyłóż do tej nowej braszki i wstaw do nagrzanego piekarnika
(180st) na 30 min"
od mojej lepszej polowki  :D
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

Theronth

  • Krogulec
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 236
  • Merkal Aubauch to mój alt
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Theronth Valarax
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 24, 2012, 14:57:34 »
A specjalnie zostawiłem w widocznym miejscu.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 24, 2012, 15:02:21 »
Tak BTW to tak sie wciagnalem w ta dyskusje, ze o malo co nie zauwazylem wiadomosci
"weź z wyjmij z lodówki żeberka, natrzyj oliwa, posyp solą, pieprzem, oregano, czosnkiem (granulowanym- jest na półce) papryka ostrą, trochę tymiankiem i wstaw znów do lodówki, a gdzieś ok 14:30 wyłóż do tej nowej braszki i wstaw do nagrzanego piekarnika
(180st) na 30 min"
od mojej lepszej polowki  :D

Byłeś o krok od:



No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

MGGG

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 344
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Octawius Honga
  • Korporacja: KOZA Z PIEKLA
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 24, 2012, 15:41:06 »
Masz 10m isk, a ja 0 isk ale kestrela i manti. Razem mamy 10m isk (statki pomijam gdyz sprawa dotyczy tylko iskow).
Razem mamy 10m isk
Sprzedaje Ci oba statki za Twoje 10m isk.
Masz 0isk i oba statki, a ja 10m
Razem mamy 10m isk

Ehhh, rozumowanie godne chłopa bezrolnego. Mówią Ci coś pojęcia aktywa i pasywa?
Bo w rzeczywistości ta transakcja wygląda tak (w uproszczeniu):

Gracz A ma 10 M - Gracz B ma 2 statki warte 10M = gracze łącznie mają aktywa warte 20 M
Gracz A przekazuje graczowi B 10M za dwa statki = gracze nadal łącznie mają aktywa warte 20 M
Gracz A traci dwa statki i dostaje 1M odszkodowania. Ile wynoszą aktywa obu graczy? 21M czy 11M?

Dlatego Dormio ma rację, a Wy mylicie się. Wszystko super z cyferkami o PZU, ale nie pokazują one trzeciej bardzo ważnej cyfry dla całości bilansu: wartości utraconych aktywów (- to, co udało się z wraków)
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2012, 15:48:54 wysłana przez MGGG »

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 24, 2012, 15:49:15 »
Ale wycena aktywow nie ma tu znaczenia bo mowa jest o ilosci pieniadza w grze i o tym co powoduje ze pieniadza jest wiecej/mniej w grze. I dlatego oboje nie macie racji

Edit:
A jak juz mowa o wycenie aktywow to tez jest bledna bo ceny sa rozne w roznych regionach i w roznym czasie  :P
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2012, 15:59:50 wysłana przez Tloluvin »
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

MGGG

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 344
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Octawius Honga
  • Korporacja: KOZA Z PIEKLA
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 24, 2012, 16:18:28 »
Niestety ma, bo ani moje 10M, ani te dwa statki nie spadły z nieba.
Pokaże to z innej strony. Mam 1B ISKów. Kupuje za to minsy od innego gracza (dostaje 1B ISKów) i następnie ktoś mi zestrzeli JF z tymi minsami.
Zgodnie z Twoim wyliczeniem z gry nic nie zniknęło. I jest to błędne założenie.
Zgodnie z moim liczeniem z gry zniknął 1 B ISKów. I jest to założenie prawidłowe.

Nie ma czegoś takiego jak rozmowa o ilości papierków nazywanych ISKów w grze w oderwaniu od wartości majątku zgromadzonego w grze. To też są ISKi, tylko że w innej postaci. Dlatego jak słusznie zauważył Xeovar największym ISK sinkiem są zamrożone konta z zamrożoną gotówką i zamrożonym majątkiem. Dam Ci przykład: jak 1,5 roku temu odchodziłem z EVE miałem na walleciu 1,5M ISKów plus kilka (powiedzmy 3M) w majątku. Czy faktycznie z gry zniknęło 1,5 M ISków w gotówce i 3M ISKów w majatku. Razem z gry wyparowało 4,5 M ISKów. Jak wróciłem w maju to "cudowanie" w gospodarce znów pojawiło się 4,5M ISKów. Faktycznie mniej, bo spieniężyłem cały majątek za 2,5M ISKów. Czyli na samej tej operacji z gry wyparowało 0,5M ISKów netto, które wprowadziłem do gospodarki robiąc misje.

W gospodarce EVE bardzo duże znacznie ma kupowanie PLEXów za real money. Wiem, że dla pro-Polaków to coś dziwnego, ale dla graczy z bardziej cywilizowanych państw, to normalna rzecz. Przez długi czas PLEXy były tanie, bo gracze wykorzystywali je do przedłużania konta. Ich cena idzie w górę, bo maja coraz więcej zastosowań i jest to świadoma polityka CCP, które chce jak najwięcej real money (sprzedawanie postaci, AURUM, licytacja przed turniejami czy nawet uzupełnianie sobie walletu jak plex stoi wysoko) zarobić na swoim produkcie.

Mam nadzieje, że to wytłumaczyłem dosyć klarowanie: siedze w robocie i nie mam czasu na pisanie długich elaboratów. W każdym razie - tak jak napisałem - patrzenie na samą ilość gotówki w obiegu to uprawienia ekonomii na poziomie chłopa bezrolnego. Gdyby rzeczywiście o stopniu zamożności gospodarki decydowała ilość wydrukowanych papierków, to wszyscy byliby bogaci.

« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2012, 16:24:59 wysłana przez MGGG »

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 815
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: VOLTA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 24, 2012, 16:34:57 »
stuff

/o\ pewnie nie przeczytałeś poprzednich stron, gdzie jasno było powiedziane że dyskusja nie jest o wartości dóbr i pieniądza w obrocie i ich relacji wobec siebie, tylko WYŁĄCZNIE o ilości isk w obrocie. Patrząc z tej perspektywy NIC co nie jest ISKiem nie znika w jakimkolwiek zniszczonym itemie/statku. Wręcz przeciwnie, zniszczenie statku powoduje dopływ ISK przez PZU, fizycznie NIE zabierając żadnych z obrotu. No chyba że uwalicie poda i ktoś musi kupić nowy upgrade klona....

Interesuje nas PULA isk w obrocie i jej ROZMIAR a nie wycena wartości wobec dóbr i obraz CAŁEJ ekonomii.

Kupno PLEXa za RL money i sprzedanie za ISKi, NIE MA ŻADNEGO WPŁYWU na ilość isk w obrocie, bo transakcja jest między graczami i ISK zostanie w ekonomii....

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 24, 2012, 17:52:46 »
Zacznijmy od poczatku. Wycena to nie to samo co wartosc. Poza tym wycena i aktywa/pasywa to ksiegowosc a nie ekonomia i nie ma z na nic wspolnego. A teraz idac dalej
Pokaże to z innej strony. Mam 1B ISKów. Kupuje za to minsy od innego gracza (dostaje 1B ISKów) i następnie ktoś mi zestrzeli JF z tymi minsami.
Zgodnie z Twoim wyliczeniem z gry nic nie zniknęło. I jest to błędne założenie.
Zgodnie z moim liczeniem z gry zniknął 1 B ISKów. I jest to założenie prawidłowe.
Nie dosc, ze oba zalozenia sa bledne, to jeszcze falszujesz to co pisze.
Jak masz 1B i kupujesz za nie minsy to obaj macie 1B. Jak stracisz te minsy to graczowi od ktorego je kupiles nie znika z portfela kasa ktora zaplacil za minsy. Ty nie masz minsow, ale on dalej ma 1B ktore mu zaplaciles, czyli ilosc isk w grze sie nie zmienila i dlatego to co mowisz jest niezgodne z rzeczywistoscia

Nie ma czegoś takiego jak rozmowa o ilości papierków nazywanych ISKów w grze w oderwaniu od wartości majątku zgromadzonego w grze.
Dlaczego nie ma skoro te dwie rzeczy sa od siebie niezalezne.

To też są ISKi, tylko że w innej postaci.
Nieprawda
Proponuje w tym miejscu zapoznac sie z terminem barter

Dam Ci przykład: jak 1,5 roku temu odchodziłem z EVE miałem na walleciu 1,5M ISKów plus kilka (powiedzmy 3M) w majątku. Czy faktycznie z gry zniknęło 1,5 M ISków w gotówce i 3M ISKów w majatku. Razem z gry wyparowało 4,5 M ISKów. Jak wróciłem w maju to "cudowanie" w gospodarce znów pojawiło się 4,5M ISKów. Faktycznie mniej, bo spieniężyłem cały majątek za 2,5M ISKów. Czyli na samej tej operacji z gry wyparowało 0,5M ISKów netto, które wprowadziłem do gospodarki robiąc misje.
Wybacz ale ten przyklad wskazuje na takie niezrozumienie tematu ze szok.
Jak zrezygnowales z gry to te iski i te rzeczy nie wyparowaly. Dalej byly w grze, tyle tylko, ze nikt nie mial do nich dostepu. Jak wrociles do gry to nie stworzyles iskow gdyz caly czas je miales. Roznica jest tylko w wartosci.
Jedyna zgodna z prawda rzecz w tym przykladzie jest to, ze robiac misje wygenerowales iski ktorych wczesniej nie bylo w grze

patrzenie na samą ilość gotówki w obiegu to uprawienia ekonomii na poziomie chłopa bezrolnego
Powiedz to europejskim ministrom finansow

Gdyby rzeczywiście o stopniu zamożności gospodarki decydowała ilość wydrukowanych papierków, to wszyscy byliby bogaci.
W takim razie czemu usilnie udowadniasz cos przeciwnego?

Edit:
Zapomnialbym.
największym ISK sinkiem są zamrożone konta z zamrożoną gotówką i zamrożonym majątkiem
Zauwaz jednak, ze te isk i ten majatek nie znika w momencie zamrozenia konta i dalej fizycznie istnieje w grze.
Teraz wyobraz sobie sytuacje, ze EVE przechodzi na F2P i wszyscy byli gracze wracaja do gry. Nie zmieni to ilosci iskow w grze, ani ilosci towarow. Spowoduje jednak znaczace zmiany w popycie i podazy przez co zmienia sie ceny wszystkiego.
I dlatego zamrozone konta nie sa sinkiem.
W tym miejscu proponuje przyjrzec sie blizej amerykanskiemu dolarowi ktory wykorzystuje ten sam mechanizm
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2012, 18:08:42 wysłana przez Tloluvin »
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

papugoz

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 76
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Pegasus Duke
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 25, 2012, 12:49:28 »
Tak jeszcze w temacie co jest sinkiem a co nie
Uwaga po angielsku :-)

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 25, 2012, 13:21:33 »
Moj angielski jest troche koslawy, ale jezeli dobrze dobrze rozumiem to rzeczy opisane w tym artykule zostaly powiedziane w tym temacie jak zaczela sie dyskusja 'ekonomiczna'.
No ale tekst po angielsku to od razu jest bardziej wiarygodni niz po polsku  ;)
A tak naprawde to co jest sinkiem a co nie mozna okreslic jednym zdaniem.
Sinkiem jest to co placi sie NPCom, a generatorem jest to za co NPCe placa graczom  :P

BTW podliczylem sobie roznicy pomiedzy wplywami i wyplywami z linka w tym artykule i wyszlo mi, ze w styczniu CCP dorzucilo do EVE +-952b pustych iskow. Nie chce mi sie szukac danych za inne miesiace ale nie spodziwalbym zeby sie jakos znaczaco roznily.
Skoro wiec CCP co miesiac 'dorzuca' do gry 800-1000b isk bez pokrycia to nic dziwnego, ze plexy kosztuja tyle ile kosztuja

PS
Ilosc dodrukowanych iskow jest zblizona do "Bounty prizes". Czyli wychodziloby na to, ze jakby zlikwidowac bounty ze statkow to wplywy i wyplywy mniej wiecej by sie rownowazyly  ;)
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

[BU FU] Karas

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 250
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ann Karas
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 25, 2012, 13:54:55 »
no wlasnie, nie kosztuja, bo powinny znacznie wiecej skoro da sie zarobic kase na plexa w ciagu 1 dnia, aby nie pisac w ciagu kilku h, to znaczy ze plex jest relatywnie tani. To tak jak w RL, jesli koszt miesiecznego zycia daloby sie pokryc z 1 dniowych dochodow wszyscy bylibysmy milionerami. Teraz ja bedac piekarzem, jesli zarobie na moj miesiac w ciagu 1 dnia, to piepsze nie bede piekl co dzien, a tylko raz w miesiacu, hehehe popyt pewnie bedzie znacznie wiekszy niz podaz, a przez to i ceny i tak w kolko az do rewolty: ]. Tak wiec jesli te liczby sa prawdziwe, to az dziw bierze ile z tych iskow musi byc zamrozonych: ]
"mam go w kierunkowym na 1 planecie w 180*"

Gaunt

  • 1337
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 129
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Teh Gaunt
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Verge of Collapse
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 25, 2012, 14:09:24 »
no wlasnie, nie kosztuja, bo powinny znacznie wiecej skoro da sie zarobic kase na plexa w ciagu 1 dnia, aby nie pisac w ciagu kilku h, to znaczy ze plex jest relatywnie tani. To tak jak w RL, jesli koszt miesiecznego zycia daloby sie pokryc z 1 dniowych dochodow wszyscy bylibysmy milionerami. Teraz ja bedac piekarzem, jesli zarobie na moj miesiac w ciagu 1 dnia, to piepsze nie bede piekl co dzien, a tylko raz w miesiacu, hehehe popyt pewnie bedzie znacznie wiekszy niz podaz, a przez to i ceny i tak w kolko az do rewolty: ]. Tak wiec jesli te liczby sa prawdziwe, to az dziw bierze ile z tych iskow musi byc zamrozonych: ]
tak tylko, że na eve nie poświęcasz tyle czasu co realnemu życiu, więc powinny być tańsze
pewpew

[BU FU] Karas

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 250
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ann Karas
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 25, 2012, 14:16:36 »
ale nadal, w stosunku do mozliwosci zarobienia iskow, plexy nie sa jakies nieosiagalne.
"mam go w kierunkowym na 1 planecie w 180*"

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 25, 2012, 14:30:46 »
ale nadal, w stosunku do mozliwosci zarobienia iskow, plexy nie sa jakies nieosiagalne.

Z drugiej strony, w porównaniu do shipów T2 i faction, odkąd sięgam pamięcią zdrożały dwukrotnie.

Czyli coś jak paliwo w realu - zawsze wyskrobiesz kasę, żeby zatankować, ale ogólnie - jpkm!


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

[BU FU] Karas

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 250
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ann Karas
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 25, 2012, 14:43:26 »
tak tylko, że na eve nie poświęcasz tyle czasu co realnemu życiu, więc powinny być tańsze

hehehe maly off,... tak spogladam w Twoj podpis eve this week 29h. jest czwartek.... tak jakos, niewiele brakuje do etatu: ]
Co by nie bylo, ze jestem za drogimi plexami, lub ogolna hiperinflacja: ] bo niby po co. jedynie staram sie byc obiektywny w stosunku do liczb.
regards.
"mam go w kierunkowym na 1 planecie w 180*"

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 25, 2012, 15:03:53 »
no wlasnie, nie kosztuja, bo powinny znacznie wiecej skoro da sie zarobic kase na plexa w ciagu 1 dnia, aby nie pisac w ciagu kilku h, to znaczy ze plex jest relatywnie tani.
Nie chodzilo mi o to czy jest tani/drogi tylko o to ile iskow za niego (zreszta i za wszystko) inne trzeba zaplacic.
Jak do gospodarki wrzucasz puste pieniadze, to wzrasta ilosc pieniadza jaka musisz zaplacic za dana rzecz mimo iz jej wartosc sie nie zmienia. Ladnie to pokazywaly badania cen jakie kiedys przeprowadzili amerykanie.
Wyszlo z nich, ze ceny wszystkie wyrazone w zlocie praktycznie nie zmienily sie od roku cos okolo 1900 do czasu wykonania badania 1980-1990 (skleroza nie boli, a nie chce mi sie teraz szukac)

To tak jak w RL, jesli koszt miesiecznego zycia daloby sie pokryc z 1 dniowych dochodow wszyscy bylibysmy milionerami.
Tak jak w EVE sa zarowno ludzie dla ktorych plex to max dniowka i ludzie dla ktorych plex to miesiac harowki po nascie godzin dziennie bez miejsca na zabawe tak i w RL sa ludzie dla ktorych koszt miesiecznego utrzymania to mniej niz dniowka i tacy co musza harowac po nascie godzin dziennie bez dni wolnych i nie moga zarobic na miesieczne oplaty
Tak wiec moze nie uzywajmy takich argumentow, bo to ze ktos moze cos osiagnac (w tym przypadku zarobic na plexa w 1dzien w EVE lub na miesieczne rachunki w 1dzien w RL) nie oznacza ze wszyscy tak moga i tylk ofalszuje obraz rzeczywistosci

Tak wiec jesli te liczby sa prawdziwe, to az dziw bierze ile z tych iskow musi byc zamrozonych: ]
Lepiej sie nad tym nie zastanawiac bo wtedy czlowiek zacznie sie stresowac tym co stanie sie z gospodarka w EVe jak zamrozone srodki zostana odmrozone, albo jak gracze odchodzacy z EVE zaczna przekazywac swoj majatek tym co wciaz aktywnie graja  ;)

tak tylko, że na eve nie poświęcasz tyle czasu co realnemu życiu
masa ludzi poswieca na swoja ukochana gre znacznie wiecej czasu niz na realne zycie  :P
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 25, 2012, 15:16:12 »
Eve ma taką specyfikę, że bycie zalogowanym nie równa się graniu ;)


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 25, 2012, 15:17:49 »
Eve ma taką specyfikę, że bycie zalogowanym nie równa się graniu ;)

Pffffffffffffff, właśnie po to zrobili spin counter!
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 26, 2012, 12:49:15 »
Skoro wiec CCP co miesiac 'dorzuca' do gry 800-1000b isk bez pokrycia to nic dziwnego, ze plexy kosztuja tyle ile kosztuja
A ile w tym czasie dorzuciło BPO, minsów i innego badziewia NIE będącego ISK ?

Interesuje nas PULA isk w obrocie i jej ROZMIAR a nie wycena wartości wobec dóbr i obraz CAŁEJ ekonomii.
To chyba Ciebie interesuje, bo mnie bardziej interesuje, czy za ubezpieczenie będzie mnie stać na zakup nowego hulla, czy raczej będę musiał poświęcić kolejną godzinę na dozbieranie brakującej kwoty. Ilość ISKów w obrocie mnie nie interesuje, bo to tak samo wirtualne jak ilość minsów we wszystkich paskach EVE. Interesuje mnie natomiast ile czasu mogę poświęcić w grze na fun (czy to będzie PVP, czy PVE, czy handel, czy w końcu dowolna inna czynność sprawiająca przyjemność w grze - nie ma znaczenia), a nie na konieczności zarabiania, by dalej móc grać. Gra ma służyć rozrywce.

[ciach] wartości utraconych aktywów (- to, co udało się z wraków)
Kolegów od liczby ISKów nie interesuje ile są warte shipy które ktoś wtopił (w PLEXach, czy ISKach, minsach czy godzinach pracy - bez różnicy). Ich interesuje jedynie ile ISK zyskał system globalnie (chociaż przy tym pomijają fakt utraty globalnie wartości jaka była do systemu wrzucona w postacji minsów). Nie biorą pod uwagę faktu, że jakby CCP nie dorzucało ISK "pustych" ISK, nic by po pewnym czasie nie kosztowało więcej jak 0.01 ISK (bo przecież minsów, BPO, BPC etc. wciąż by przybywało). Pojęcia bilansu księgowego są im zupełnie obce, a to przecież takie "medialne" skupić się na dziurze "budżetowej" pomijając fakt codziennego respawnu minsów.

Na wycieczki personalne jestem uodporniony, a to czy ktoś mnie nazwie trollem, głupkiem, czy jakkolwiek inaczej nie robi na mnie żadnej różnicy.
Powiem więcej - bawi mnie jak coraz więcej ludzi próbuje mnie przekonać, że przecież w EVE najważniejsza jest ilość ISKów jaka jest w EVE. Przecież dokładnie wiadomo ile ich może być w EVE, a ktoś kto ma podstawy binarnego jest w stanie sobie policzyć jaką największą liczbę można zakodować w EVE i przypisać jej ISKi.

Pytam raz jeszcze - jakie ma znaczenie czy jest ich 1mln czy czterbernaście trylianbastów ? Żeby ocenić co dana liczba ze sobą niesie trzeba mieć tło i punkt odniesienia.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2012, 13:00:05 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 815
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: VOLTA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 26, 2012, 13:42:21 »
Pytam raz jeszcze - jakie ma znaczenie czy jest ich 1mln czy czterbernaście trylianbastów ? Żeby ocenić co dana liczba ze sobą niesie trzeba mieć tło i punkt odniesienia.

Zasadnicze, ilość ISK w obiegu wprost definiuje wartość pieniądza a ich dopływ inflację (na podstawie relacji ISK w obiegu do towarów w obiegu).

BAMBO

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: bambollo
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 26, 2012, 14:11:14 »
dla mniej najwazniejsze w eve jest stosunek ilosci graczy kupujacych plexy/gtc za rl cash i sprzedajacych je za isk do graczy ktorzy kupuja te plexy :P
wazna jest granica przy której zmienia sie sposob oplacania gry:

1 gracz przestaje placic iskami bo nie stac go na farmienie po x godzin dziennie, nie stac go tez na zakup abonamentu
2 gracz z kupowania plexow za isk przestawia sie na kupowanie za rl cash
3 gracz z kupowania z rl cash przestawia sie na kupowanie za isk

rozbija sie to o ilosc graczy - każdego zainteresowanego płaceniem wyłącznie iskami za gre powinno stać niewielkim nakladem pracy zdobyc te iski na oplacenie abonamentu (nie az tak małym by nie robili tego wszyscy)


Jesli horda graczy np (.botow, inkrusjarzy) rosnie podbijaja oni cene plexa o tyle ze  inne profesje exploracja, kopanie przestaja sie oplacac graczom oplacajacym gre za iski. (fluktuacje w liczbie graczy).

tak wiec jak dla mnie nie wazne sa suche liczby, liczy sie balans


sytuacja jest dynamiczna ale w przypadku kryzysu coraz mniej ludzi bedzie placic abonament i kupowac plexy by miec  isk na statki

jesli ta rownowaga sie zalamie (gracze przestana kupowac plexy od ccp)  to  nie wzne czy  plex bedzie kosztowal 1bil czy 10 bil poprostu nie bedzie plexow na rynku i gracze oplacajacy plexami ktorzy nie sa w stanie w realu zarobic na abonament odejda z gry. Az do momentu kiedy cena plexa znow spadnie tak by gracze mogli ozwolic sobie na kupno plexa za isk- przesiadujac w grze tyle ile indywidualnie sa na to w stanie poswiecic.

oczywiscie stosunek graczy oplacajacych RL cash a isk CCP moze zmieniac obnizajac badz podwyzszajac abonament.

Fluktuacje będą zawsze i wierze ze CCP ma pomysł jak z nas wydusić kase skoro gra juz tak dlugo utrzymuje sie na rynku :) A plexy i GTC za iski zostaly właśnie wprowadzone po to by te fluktuacje zmniejszyc (wyobrazcie sobie brak mozliwosci placenia iskami za abonament, chary, itp i kwitnacy czarny rynek).







Jabolex

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 568
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jabolex
  • Korporacja: Bane Heavy Industries
  • Sojusz: LAWN
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 26, 2012, 14:36:34 »
[ciap]
jesli ta rownowaga sie zalamie (gracze przestana kupowac plexy od ccp)  to  nie wzne czy  plex bedzie kosztowal 1bil czy 10 bil poprostu nie bedzie plexow na rynku i gracze oplacajacy plexami ktorzy nie sa w stanie w realu zarobic na abonament odejda z gry. Az do momentu kiedy cena plexa znow spadnie tak by gracze mogli ozwolic sobie na kupno plexa za isk- przesiadujac w grze tyle ile indywidualnie sa na to w stanie poswiecic.
[ciap]

Jak za PLEXa dostanę "10bil" ISK to sam zacznę je kupować do CCP - reszta rynku ma pozostać tak jak jest.
Więc nie bój się że PLEXy znikną z rynku. Za mało też nie będą kosztować bo popyt na to nie pozwoli.

BTW czy CCP są potrzebne osoby płacące za grę PLEXami?
Chodzi mi o "zwykłych" graczy - ciułaczy, a nie konta FC, "superów", CEO, etc. opłacane PLEXami przez alianse.

BAMBO

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: bambollo
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 26, 2012, 14:49:07 »
Jak za PLEXa dostanę "10bil" ISK to sam zacznę je kupować do CCP - reszta rynku ma pozostać tak jak jest.
Więc nie bój się że PLEXy znikną z rynku. Za mało też nie będą kosztować bo popyt na to nie pozwoli.

BTW czy CCP są potrzebne osoby płacące za grę PLEXami?
Chodzi mi o "zwykłych" graczy - ciułaczy, a nie konta FC, "superów", CEO, etc. opłacane PLEXami przez alianse.

zauwaz ze rynek nie zostanie taki sam przy cenie plexa za 10 bil :P , a  czy gracze placacy plexami sa potrzebni? pewnie ze nie- bedzie mniej graczy  tylko- jesli innym nie będzie przeszkadzać ze w systemie będą sami ze rynek jest ubozszy w towary itd. to faktycznie ludzie placacy plexami sa zbedni.

jesli plex nie bedzie potrzebny ? to skad gracz ktory placi abonament rl cash wezmie kase na statek skoro nie chce mu sie farmic ?  musialby kupic isk od ccp albo na lewo od bota. mysle ze od bota bylo by taniej :D 


Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 26, 2012, 16:29:53 »
A ile w tym czasie dorzuciło BPO, minsów i innego badziewia NIE będącego ISK ?
BPO trzeba kupic wiec pytanie o nie jest zasadne. Co do pozostalych rzeczy zapytam - a jakie to ma znaczenie? No i jakiego badziewia?
Poza tym o ile mi wiadomo CCP wrzuca tylko symboliczne ilosci minsow (chociaz nie powinna tego wcale robic). Wrzuca masowo natomias zrodla z ktorych jakis gracz musi minsy pozyskac. Mineraly w EVE sa darmowe i placi sie nie za nie jako takie tylko za prace jakiej wymaga ich pozyskanie.

mnie bardziej interesuje, czy za ubezpieczenie będzie mnie stać na zakup nowego hulla, czy raczej będę musiał poświęcić kolejną godzinę na dozbieranie brakującej kwoty. Ilość ISKów w obrocie mnie nie interesuje, bo to tak samo wirtualne jak ilość minsów we wszystkich paskach EVE.
Biorac pod uwage, ze wszystko w EVE jest wyceniane w iskach powinna Cie interesowac ilosc isk w obrocie bo to od tej ilosci zalezy ile isk bedziesz musial zaplacic na nowego hulla itp.
Im bowiem CCP wiecej iskow wrzuci do obrotu tym wiecej bedziesz musial zaplacic za kazda rzecz w grze

Interesuje mnie natomiast ile czasu mogę poświęcić w grze na fun (czy to będzie PVP, czy PVE, czy handel, czy w końcu dowolna inna czynność sprawiająca przyjemność w grze - nie ma znaczenia), a nie na konieczności zarabiania, by dalej móc grać. Gra ma służyć rozrywce.
Przeciez w EVE nie musisz zarabiac zeby moc grac gdyz abonament za gre jest w walucie spoza gry. Jezeli jednak dokonujesz swiadomego wyboru by placic za plexy iskami to ilosc iskow w obrocie tez powinna miec dla Ciebie znaczenie, bo od niej zalezy ile iskow bedziesz musial wydac na plexa.

Kolegów od liczby ISKów nie interesuje ile są warte shipy które ktoś wtopił (w PLEXach, czy ISKach, minsach czy godzinach pracy - bez różnicy).
Kolegow od liczby isk interesuja te rzeczy, ale akurat rozmawiaja o ilosci iskow w grze, a nie o wplywie czegokolwiek na wszystko inne

Ich interesuje jedynie ile ISK zyskał system globalnie
Ty tak na powaznie czy sie zgrywasz bo szczerze mowiac juz zwatpilem
Kolejny raz powtorze. Dyskusja dotyczy zmian iloscia pieniadza w EVE i tego konsekwencji, a nie wplywu wszystkiego na wszystko. Jezeli jednak chcesz podyskutowac o czyms innym niz ilosc isk to nie ma sprawy. Zarzuc temat i zaczynamy.

pomijają fakt utraty globalnie wartości jaka była do systemu wrzucona w postacji minsów
Jak cala reszte rzeczy nie majacych zwiazku z tematem dyskusji. Pomijajac fakt, ze wartosc minsow jako takich wynosi zero  :P

Nie biorą pod uwagę faktu, że jakby CCP nie dorzucało ISK "pustych" ISK, nic by po pewnym czasie nie kosztowało więcej jak 0.01 ISK (bo przecież minsów, BPO, BPC etc. wciąż by przybywało).
Ktos tu ma najwyrazniej problem ze znaczeniem okreslenia pusty pieniadz.
Biorac pod uwage, ze minsy sa darmowe ilosc isk wplywajacych do systemu powinna byc taka by zrownowazyc wyplywy na BPO etc.
Siegajac po ksiegowosc. Wplywy i wyplywy musza sie rownowazyc (wyjsc na zero)

Pojęcia bilansu księgowego są im zupełnie obce, a to przecież takie "medialne" skupić się na dziurze "budżetowej" pomijając fakt codziennego respawnu minsów.
Bilans jak sam napisales to ksiegowosc, a dyskusja jest o ekonomii, a nie o ksiegowosci.
Poza tym takie teksty imo swiadcza o braku rzeczowych argumentow.
Inna rzecz, ze patrzac po tym w jaki sposob argumentujesz zastanawiam sie czy pojecie bilansu ksiegowego jest Ci znane.

bawi mnie jak coraz więcej ludzi próbuje mnie przekonać, że przecież w EVE najważniejsza jest ilość ISKów jaka jest w EVE
Ciekwe gdzie, bo w tej dyskusji nikt nic takiego (nie liczac Ciebie w tym cytacie) nie powiedzial

Pytam raz jeszcze - jakie ma znaczenie czy jest ich 1mln czy czterbernaście trylianbastów ?
Bylo o tym wiele razy, ale skoro trzeba jeszcze raz...
Roznica jest taka ze zmiana ilosci iskow powoduje zmiane cen wyrazonych w iskach. Albo w innej wersji. Znaczenie jest takie, ze zmiany cen w EVE wynikaja nie ze zmian w popycie i podazy, a ilosci wprowadzonych przez CCP iskow.
Albo jeszcze inaczej.
Na cene dowolnej rzeczy w EVE coraz mniejszy wplyw ma to co robia gracze, a coraz wiekszy to co robi CCP.
Mam nadzieje ze to wystarczy bo narazie nie mam pomyslu na inne wersje wyjasnienia

Żeby ocenić co dana liczba ze sobą niesie trzeba mieć tło i punkt odniesienia.
Pelna zgoda.
Teraz prosze wytlumacz mi czemu w tej dyskusji uparcie ignorujesz tlo i punkt odniesienia

dla mniej najwazniejsze w eve jest stosunek ilosci graczy kupujacych plexy/gtc za rl cash i sprzedajacych je za isk do graczy ktorzy kupuja te plexy :P
A to juz calkiem inne zagadnienie nie majace zwiazku z iloscia iskow w EVE  :P

tak wiec jak dla mnie nie wazne sa suche liczby, liczy sie balans
Suche liczby nigdy nie maja znaczenia. Znaczenie nadaje im dopiero kontekst  :P
Jezeli chodzi o ilosc isk w obiegu to ich ilosc tez nie ma znaczenie. Znaczenie ma to, ze CCP stale i w dosc szybkim tempie zwieksza ich ilosc

czy gracze placacy plexami sa potrzebni?
A czy gracze wogle sa potrzebni?  :P

Tak sie troszke ponabijalem ale jezeli chodzi o plexy to dobrze mowisz. No moze poza tym, ze plexy wbrew temu co mowisz zawsze beda na rynku. Jedyne co bedzie sie zmieniac to ich cena

plexy i GTC za iski zostaly właśnie wprowadzone po to by te fluktuacje zmniejszyc
Stawialbym raczej na to, ze plexy zostaly wprowadzone po to zeby gracze chcacy miec iski za realna walute placili CCP a nie jakims farmerom z chin i zeby zwiekszyc ilosc graczy ogolem, bo im wiecej graczy tym swiat EVE jest bardziej atrakcyjny i ekonomia w wiekszym stopniu zalezy od graczy.
Teraz sie tylko zastanawiam, czy EVE przejdzie wzorem SWTORa na F2P i placic sie bedzie CCP nie za prawo do gry, a za prawo do skillowania. No ale to tez nie jest zwiazane z iloscia isk w obiegu  ;)
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

Nitefish

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 173
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Nitefish
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 26, 2012, 16:37:22 »
Co by tu nie pisać o ekonomii Eve to wielu graczom najzwyczajniej nie będzie się chciało farmić isków na grę, a do tego wciąż rosnące ceny na markecie powodują ogólne zniechęcenie do gry.

Komi

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Komi Solette
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #100 dnia: Październik 26, 2012, 17:37:43 »
Drogi adminie wydziel temat i pozostaw posty tylko odnośnie Retribution. Dziękuje.

Panowie a teraz poważnie chcecie stosować prawa ekonomii do gospodarki która anie nie jest realna i nie poddaje się tym prawom. Co będzie to ma być ja wolę, plex kupić za $$$ od CCP. W realu szybciej zarobie na te plexy prawdziwą pracą dzięki czemu mogę czerpać więcej radości z gry. Jeżeli zaś plexy osiągną niebotyczna wartość to po prostu będę je kupował za $$$ i sprzedawał na isk'i.

Edit.
Już wole jak płakaliście cie nerfie draka i HM

lajas

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: lajasssssssssssss
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #101 dnia: Październik 26, 2012, 18:13:17 »
A ja mam to w dupie i otwieram browara  :)

EmiLLos

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #102 dnia: Październik 26, 2012, 18:17:34 »
A ja mam to w dupie i otwieram browara  :)

Same dude \o/ BANZAI ! :D

Teretalu

  • Gość
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #103 dnia: Październik 28, 2012, 17:51:00 »
Gaunt namaluj jakiś obrazek o tym i wklej, może wtedy będzie jaśniej :D

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Ekonomia w Eve było [Odp: Retribution - główny wątek]
« Odpowiedź #104 dnia: Październik 30, 2012, 09:59:25 »
Panowie a teraz poważnie chcecie stosować prawa ekonomii do gospodarki która anie nie jest realna i nie poddaje się tym prawom.
Alez ekonomia w EVE jest jak najbardziej realna i jak najbardziej poddaje sie prawom ekonomii tak jak wszystko inne we wszechswiecie.
Jako ciekawostke z poza EVE proponuje przeczytanie tekstu o wplywie ekonomii na zwiazki i ilosc posiadanych dzieci (http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id=1151)

Już wole jak płakaliście cie nerfie draka i HM
Ja tam wole rozmowy o ekonomii. Przynajmniej jest to jakies urozmaicenie a nie ciagle walkowanie tego samego.
Inna rzecz, ze nerf drake'a tez zapewne daloby sie wyjasnic ekonomia  :P
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"