Autor Wątek: Scam Citizen  (Przeczytany 369286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #350 dnia: Listopad 24, 2013, 17:02:08 »
Tak semi offtop:

Mamy sobie tą grę, która przyniosła twórcom 30 milionów dolarów całkowitego przychodu (jak dotąd)

Mamy takie GTA V i CoD, które w ciągu kilku dni przyniosły po 1000 milionów dolarów przychodu (i kwota rośnie).

OK, powiedzmy, że wydawcy GTA i CoD musieli oddać 35% pośrednikom i sklepom. Dość solidny margines, prawda? W takim razie nadal mają w kieszeni 650 mil dolarów (i rośnie) minus koszty. Załóżmy, że zysk netto w przypadku wszystkich 3 gier stanowi taki sam procent.

Zatem najważniejsze pytanie - czy zrobienie strzelanki lub gry fabularnej faktycznie kosztuje 20x tyle, co MMO?



No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #351 dnia: Listopad 24, 2013, 17:05:15 »
Ale pędzą... 30M$$$ przekroczone:
Dla własnego dobra Roberts powinien wstrzymać zbiórkę. Chyba, ze rzeczywiście ma zamiar zwinąć 25 z tych 30 mil i zniknąć w którymś raju podatkowym odpalając cygara studolarówkami   ;D

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #352 dnia: Listopad 24, 2013, 18:33:40 »
Tak semi offtop:

Mamy sobie tą grę, która przyniosła twórcom 30 milionów dolarów całkowitego przychodu (jak dotąd)

Mamy takie GTA V i CoD, które w ciągu kilku dni przyniosły po 1000 milionów dolarów przychodu (i kwota rośnie).

OK, powiedzmy, że wydawcy GTA i CoD musieli oddać 35% pośrednikom i sklepom. Dość solidny margines, prawda? W takim razie nadal mają w kieszeni 650 mil dolarów (i rośnie) minus koszty. Załóżmy, że zysk netto w przypadku wszystkich 3 gier stanowi taki sam procent.

Zatem najważniejsze pytanie - czy zrobienie strzelanki lub gry fabularnej faktycznie kosztuje 20x tyle, co MMO?

Dobre pytanie , choć zainwestowana kasa nie zawsze się przekłada na późniejsze zyski.
Patrząc na inne projekty MMO na Kickstarter wystarczy już kilkaset tysięcy dolarów.
Jeśli chodzi o GTA V to podawali że kosztowało 800m dolarów z czego 200-300m co najmniej poszło na kampanię reklamową, ot gra żeby zarobić musi się sprzedać.
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #353 dnia: Listopad 24, 2013, 18:47:11 »
Dobre pytanie , choć zainwestowana kasa nie zawsze się przekłada na późniejsze zyski.
Patrząc na inne projekty MMO na Kickstarter wystarczy już kilkaset tysięcy dolarów.
Jeśli chodzi o GTA V to podawali że kosztowało 800m dolarów z czego 200-300m co najmniej poszło na kampanię reklamową, ot gra żeby zarobić musi się sprzedać.

http://www.dziennikgracza.pl/2013/11/ile-kosztuje-stworzenie-gry.html#.UpI7XMRLPK0

Zgudi

  • banned
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 935
    • Zobacz profil
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #354 dnia: Listopad 24, 2013, 18:58:50 »
http://www.dziennikgracza.pl/2013/11/ile-kosztuje-stworzenie-gry.html#.UpI7XMRLPK0
O ile GTA V to niezła gra, to SWTOR... grałem tuż po premierze trochę. Gra miała tyle zawartości, że gdybym miał zgadywać stwierdziłbym, że nie kosztowała 20 milionów, bo całkiem szybko się przeszło i potem nie było kompletnie nic do roboty.

Wiem, że dialogów było tam w pytę i dziesiątki ludzi długo pracowały nad dubbingiem i przyzwoitym scenariuszem, ale bugi, niedokończona zawartość, która była potem dorabiana po premierze na szybko, kiepska optymalizacja, nienajlepsza grafika, okrojenia i ograniczenia jak by z powodu cięć budżetowych, a tu 200mln...


Nawet największe pieniądze można wydać fatalnie, jakość gry nie od kasy zależy, ale od ludzi, którzy za projekt odpowiadają.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2013, 19:19:14 wysłana przez Zgudi »

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #355 dnia: Listopad 25, 2013, 06:36:42 »
http://www.dziennikgracza.pl/2013/11/ile-kosztuje-stworzenie-gry.html#.UpI7XMRLPK0

To jest lista gier AAA, tylko nieliczne MMO powstają jako AAA np. SWTOR a i tak nie uratowało go to przed klapą.
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #356 dnia: Listopad 25, 2013, 19:36:27 »
Pięć największych (znanych) flot:

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #357 dnia: Listopad 25, 2013, 19:59:13 »
Czarny prostokąt przedstawia flotę Goonsów, szary Redditorów, a jasno niebieski Rosjan.

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #358 dnia: Listopad 25, 2013, 22:04:32 »
Ale pędzą... 30M$$$ przekroczone

31

Zgudi

  • banned
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 935
    • Zobacz profil
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #359 dnia: Listopad 26, 2013, 00:00:33 »
Nie mam pojęcia co ten obrazek ma do
Cytuj
Czarny prostokąt przedstawia flotę Goonsów, szary Redditorów, a jasno niebieski Rosjan.
poza parodią.

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #360 dnia: Listopad 26, 2013, 00:02:19 »
Nie mam pojęcia co ten obrazek ma dopoza parodią.

Parodia czego?

Zgudi

  • banned
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 935
    • Zobacz profil
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #361 dnia: Listopad 26, 2013, 00:11:41 »
Parodia czego?
Poza parodią wydarzeń z EVE lub jakichkolwiek innych, co ma Starfarer do floty gonsów? Może nie rozumiem "artystycznego" przesłania tego obrazka po prostu.

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #362 dnia: Listopad 26, 2013, 00:14:48 »
Jest w sieci apka, w ktora wrzuca sie ile ma sie poszczegolnych statkow, a ta generuje takie obrazki.
Ktos to zrobił, dla kilku najliczniejszych flot.
Starfarer ma to do floty goonsow, ze maja ich przynajmniej 37.

Zgudi

  • banned
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 935
    • Zobacz profil
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #363 dnia: Listopad 26, 2013, 00:26:02 »
Ktos to zrobił, dla kilku najliczniejszych flot.
Starfarer ma to do floty goonsow, ze maja ich przynajmniej 37.
Coraz mniej się to trzyma kupy :) Jak goonsi mogą mieć 37 Starfarerów... Czy ten "ktoś to zrobił" wziął pod uwagę jakiś przelicznik porównując tę liczbę do innych statków EVE, słabo znając parametry (których jeszcze praktycznie nie ma) statków handlowych SC?    Ok. Nie wiem o co kaman, wiem tyle, że obrazek ładny....

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #364 dnia: Listopad 26, 2013, 00:29:19 »
Coraz mniej się to trzyma kupy :) Jak goonsi mogą mieć 37 Starfarerów...

Kupili...

Czy ten "ktoś to zrobił" wziął pod uwagę jakiś przelicznik porównując tę liczbę do innych statków EVE, słabo znając parametry (których jeszcze praktycznie nie ma) statków handlowych SC?

Pewnie wziął i policzył z forum, albo wręcz przepisał z jakiegoś arkusza kalkulacyjnego.

Zgudi

  • banned
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 935
    • Zobacz profil
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #365 dnia: Listopad 26, 2013, 00:43:34 »
Kupili...
Tu się kryje cała odpowiedź. Dzięki, się musiałem namęczyć, żeby ją uzyskać. Czyli Gonsi zakupili tyle a tyle statków w SC po prostu...

...Zakładałem, że chodzi o jakieś abstrakcyjne porównanie do floty statków w eve.

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #366 dnia: Listopad 26, 2013, 00:47:07 »
Gdzie tam masz cokolwiek o eve?

Zgudi

  • banned
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 935
    • Zobacz profil
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #367 dnia: Listopad 26, 2013, 00:51:50 »
Cytuj
Pięć największych (znanych) flot:
To określenie przypomina mi po prostu 5 największych znanych flot biorących udział w bitwach, więc pomyślałem, że chodzi o porównanie do jakiegoś wydarzenia EVE.

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #368 dnia: Listopad 26, 2013, 19:09:07 »
31

Sorki, 32

Tak semi offtop:

Mamy sobie tą grę, która przyniosła twórcom 30 milionów dolarów całkowitego przychodu (jak dotąd)

Mamy takie GTA V i CoD, które w ciągu kilku dni przyniosły po 1000 milionów dolarów przychodu (i kwota rośnie).

OK, powiedzmy, że wydawcy GTA i CoD musieli oddać 35% pośrednikom i sklepom. Dość solidny margines, prawda? W takim razie nadal mają w kieszeni 650 mil dolarów (i rośnie) minus koszty. Załóżmy, że zysk netto w przypadku wszystkich 3 gier stanowi taki sam procent.

Zatem najważniejsze pytanie - czy zrobienie strzelanki lub gry fabularnej faktycznie kosztuje 20x tyle, co MMO?

http://vgsales.wikia.com/wiki/Most_expensive_games

Tera kosztowała 50m i nie widzę Tortanika.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2013, 19:24:02 wysłana przez Mona X »

Martherius

  • Lonely Dramiel
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 12
  • Cloak engaged
    • Zobacz profil
  • Korporacja: Brak. Kiedyś LOST IDEA i HUSARIA jeszcze lata wcześniej.
  • Sojusz: Brak. Kiedyś C0VEN i CVA/Voilition Cult
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #369 dnia: Listopad 26, 2013, 21:23:04 »
Nie wiem jakim cudem goonsy/etc mają tyle Idrisów, skoro dopiero dziś wyszedł ich oficjalny sale. I ich liczba jest limitowana, więc ten obrazek to fake.

Goomich

  • Gość
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2013, 20:20:29 wysłana przez Mona X »

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #371 dnia: Listopad 27, 2013, 09:19:38 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aVaR1wHRWX0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d8vVP4Fbof4[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KrZpSPup9l4[/youtube]

Skończyło się LTI, teraz powinni trochę zwolnić z kasą. :P
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2013, 09:31:42 wysłana przez Mona X »

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #372 dnia: Listopad 27, 2013, 14:08:57 »
I jeszcze dla porównania flotka, którą zebrało FHC. :D

http://i.imgur.com/f4YDg8J.png

Zgudi

  • banned
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 935
    • Zobacz profil
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #373 dnia: Listopad 27, 2013, 16:23:29 »
Tylko szkoda, że LTI się skończyło. Odebrali sobie 15 baniek, które w ten sposób mogli by zebrać przez następne pół roku, bo się tak community rzucało na to LTI.

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #374 dnia: Listopad 27, 2013, 16:25:57 »
I tak mają 10 więcej niż planowali, a z nowych statków też coś skapnie.

Zgudi

  • banned
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 935
    • Zobacz profil
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #375 dnia: Listopad 27, 2013, 16:30:52 »
Może racja. Wyobraź sobie ze uzbierali by 200m i community było by 3 miliony a nie 300k i wyobraź sobie że wypuszczają coś tak dopracowanego jak SWTOR :D Też nie kasa o wszystkim decyduje...

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #376 dnia: Listopad 27, 2013, 16:31:57 »
Nie, dzięki.  :(

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #377 dnia: Grudzień 04, 2013, 14:48:39 »
I jeszcze dla porównania flotka, którą zebrało FHC. :D

http://i.imgur.com/f4YDg8J.png

Poprawiony obrazek z dodanymi alienskimi statkami: http://onebit.us/x/i/5iN5KmGBKL.png

FHC jest już na trackerze i to od razu na 8 pozycji. :D, znaczy

Khurghan

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khurghan
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #378 dnia: Grudzień 05, 2013, 08:09:41 »
Poprawiony obrazek z dodanymi alienskimi statkami: http://onebit.us/x/i/5iN5KmGBKL.png

FHC jest już na trackerze i to od razu na 8 pozycji. :D, znaczy

Tylko co im to da jak i tak będą na forum siedzieć i narzekać zamiast grać :P

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #379 dnia: Grudzień 16, 2013, 13:13:04 »
SC właśnie zaliczył pierwszego failcascade'a. Rok przed wyjściem gry i przynajmniej kilka tygodni od czegoś w miarę grywalnego. :D

Zgudi

  • banned
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 935
    • Zobacz profil
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #380 dnia: Grudzień 20, 2013, 11:45:57 »
Ciekawi mnie bardzo jedna sprawa. Chodzi o ograniczenie silnika CryEngine 3, który wspiera przestrzeń o maksymalnych rozmiarach do 20x20x20km. Chris w ostatnim wywiadzie stwierdził, że DogFight module, który dziś zostanie pokazany na livesteam-ie, będzie wspierał taką właśnie przestrzeń. Na mój gust to niewyobrażalnie śmiesznie mała przestrzeń. Poszukałem więc trochę info na ten temat i dotarłem do spekulacji moderów, że takie 20-sto kilometrowe (czy 16-sto wg. innych źródeł) cube-y będzie można łączyć i za pomocą tricków "symulować" znacznie wiekszą przestrzeń. Jeśli ktoś z was dotarł do jakichś konkretnych info na temat CryEngine-u i ewentualnych sposobów na rozwiazanie tego problemu (Mona X, ty wiesz najwięcej) to było by miło.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2013, 11:54:47 wysłana przez Zgudi »

Khurghan

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khurghan
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #381 dnia: Grudzień 20, 2013, 13:09:22 »
A możesz zalinkować jakieś źródła?

Goomich

  • Gość
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #382 dnia: Grudzień 20, 2013, 13:43:30 »
HGW.

Coś mi kołacze, że kiedyś mówili o powiększaniu, ale CBA...

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #383 dnia: Grudzień 20, 2013, 14:46:50 »
SC właśnie zaliczył pierwszego failcascade'a. Rok przed wyjściem gry i przynajmniej kilka tygodni od czegoś w miarę grywalnego. :D

Robienie dram w grze, która nie istnieje to trochę tak, jakby onanizować się na myśl o pornosie.

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: Scam Citizen
« Odpowiedź #384 dnia: Grudzień 20, 2013, 16:21:12 »
Czy to nie jest tak że wystarczy zmienić skalę obiektów w grze aby zmieniła się jej względna objętość?
Zamiast robić statki które będą latać 200m/s zrobią sto razy mniejsze statki które będą latać 200cm/s przy takich trikach wielkość obszaru gry można teoretycznie zwiększać w nieskończoność wystarczy zrobić odpowiednio małe obiekty z małą prędkością poruszania, jeśli w grze nie będzie żadnych punktów odniesienia to nikt się nawet zorientuje.

Czy źle kminię ?
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?