Autor Wątek: handel / kopanie ..  (Przeczytany 5102 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mkx

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 133
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: mkx pl
  • Korporacja: I-DEA
  • Sojusz: c0ven
handel / kopanie ..
« dnia: Kwiecień 17, 2012, 15:38:14 »
1 co ile sie zmieniaja ceny w regionach  i sa dodawane nowe towary i ich ceny ?? bo jak zauwazylem to nie sami gracze te towary wystawiaja ale i system chodzi mi o system

2 czy wydobywajac mineraly moge odrazu je refinowac na statku albo kolo niego ? ( jesli tak to jaki statek moduly sa potrzebne ?) - chodzi o to aby nie musiec z ruda wracac do bazy i ja refinowac tylko odrazu refinowac wydobywajac jednoczesnie

3 czy mozna sie pozbyc podatku 1% przy sprzedawaniu, trenujac skile Accounting badz jakies inne  ?

4 sa jakies sposoby mniej meczacego handlowania aniezeli wertowanie regionow i ich surowcow linijka po linijce w poszukiwaniu zadawalajacej ceny ??... chodzi tez o mozliwosc przypisania cen do poszczegolnego surowca i regionu mozna to robic jakos in game czy trzeba uzywac np exela ... ?

normalnie to bym wstapil do Ua i tam trul dupe ale nie bede mial czasu na aktywna gre niebawem wiec sie nie zabieram i mecze ludzi na forum ;/ xDD


Jonas

  • Gość
Odp: handel / kopanie ..
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2012, 11:30:22 »
1 co ile sie zmieniaja ceny w regionach  i sa dodawane nowe towary i ich ceny ?? bo jak zauwazylem to nie sami gracze te towary wystawiaja ale i system chodzi mi o system
Znaczna większość itemków na markecie jest tam wrzucona przez graczy, więc ceny uzależnione są od popytu i podaży, a te zależą już od bardzo wielu zewnętrznych czynników. O jakich nowych towarach mówisz? Wszystko co w grze istnieje już jest na markecie (z wyjątkiem frakcyjnych itemków, które dostępne są na kontraktach, ale na markecie będą już niedługo), ewentualne nowe itemy pojawiają się, gdy CCP wprowadzi je do gry. A pytanie odnośnie systemu jest całkowicie niezrozumiałe. Zastosowanie podstawowych zasad pisowni obowiązujących w języku polskim znacznie ułatwiłoby komunikację.

2 czy wydobywajac mineraly moge odrazu je refinowac na statku albo kolo niego ? ( jesli tak to jaki statek moduly sa potrzebne ?) - chodzi o to aby nie musiec z ruda wracac do bazy i ja refinowac tylko odrazu refinowac wydobywajac jednoczesnie
Nie da się rafinować na statku. Rafinacja jest możliwa jedynie na stacji posiadającej  taką usługę lub na POSie wyposażonym w rafinerię.

3 czy mozna sie pozbyc podatku 1% przy sprzedawaniu, trenujac skile Accounting badz jakies inne  ?
Tak, można trenując skille z działu Trade. Każdy ma swój opis, wystarczy je przeczytać.

4 sa jakies sposoby mniej meczacego handlowania aniezeli wertowanie regionow i ich surowcow linijka po linijce w poszukiwaniu zadawalajacej ceny ??... chodzi tez o mozliwosc przypisania cen do poszczegolnego surowca i regionu mozna to robic jakos in game czy trzeba uzywac np exela ... ?
Nie można, ale można sobie zrobić makra w excelu, które same pobiorą dane z API odnośnie cen poszczególnych surowców w konkretnych regionach i wykonają odpowiednie obliczenia. Podobno w najbliższym patchu będzie możliwość kopiowania danych z marketu przez kopiuj wklej do excela, co znacznie ułatwi sprawę.

normalnie to bym wstapil do Ua i tam trul dupe ale nie bede mial czasu na aktywna gre niebawem wiec sie nie zabieram i mecze ludzi na forum ;/ xDD
To po co ci tyle informacji, skoro i tak nie będziesz grał?

Siri Irme

  • Newbie friendly!
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Siri Irme
  • Korporacja: Low Technology
Odp: handel / kopanie ..
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2012, 16:58:33 »
3 czy mozna sie pozbyc podatku 1% przy sprzedawaniu, trenujac skile Accounting badz jakies inne  ?

Oprócz skilli, podatki obniża także standing do korporacji i frakcji, na której stacji dany order jest wystawiony. Ale tylko czysty stand jest brany pod uwagę. "Connections" nie pomaga. Nie wiem zaś, jak sprawa wygląda z "Social".

4 sa jakies sposoby mniej meczacego handlowania aniezeli wertowanie regionow i ich surowcow linijka po linijce w poszukiwaniu zadawalajacej ceny ??...

Możesz np. bawić się w station trade. Czyli, skupować za pomocą buy orderów w jakimś hubie itemki, i w tym samym hubie je sprzedawać za wyższą cenę. Możesz też ustawić buy order pokrywający zasięgiem kilku/kilkunastu agentów lv4 i skupować itemki od leniwych misjonarzy. A skill "Daytrading" pozwoli Ci czuwać nad orderami w czasie klepania misji/kopania/eksploracji czy co tam w międzyczasie będziesz robił  ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 17:23:42 wysłana przez Siri »

mkx

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 133
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: mkx pl
  • Korporacja: I-DEA
  • Sojusz: c0ven
Odp: handel / kopanie ..
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 19, 2012, 22:22:54 »
Jonas DaVerde

system chodzilo mi o itemki co sa w kazdym regionie w ilosci np 5555 po cenie 9 mln jak np 12th Tier Overseer's Personal Effects  nie widze mozliwosci aby gracze w takich ilosciach wystawiali w kazdym regionie ten sam item po tej samej cenie skupu :p

inf sie przydadza obecnie mam pelne konto ale za 10 dni prace zaczynam i na powaznie po sezonie podejde a w miedzy czasie bede inf pozyskiwal na temat gry bo jest co :)


jest gdzies moze makro gotowe ? nie wiem jak sie pisze makra w excelu ani jak sie za to zabrac ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2012, 23:27:10 wysłana przez mkx »

NeX

  • Gość
Odp: handel / kopanie ..
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 19, 2012, 23:35:39 »
Nie handlowałem tym od kilku lat, ale z pamięci:

  Overseer's Personal Effects są to itemy skupowane przez Concord (logicznie: policja wypłaca nagrodę za dostarczenie dowodu rzeczowego z zestrzelenia kryminalisty), pozostałość w systemie gry będąca częścią dochodu ze strzelania do npc. Gracze mogą nimi spekulować na markecie podobnie jak tagami ponieważ wciąż istnieją zlecenia dzięki którym da się za nie podnieść standingi albo wykonać jakąś zapomnianą misję, a to zmienia realną wartość niektórych typów i pozwala scamować resztą o sztywnej wartości skupu. Tagi służą też jako element kupowania we frakcyjnych LP shopach co znacząco wpływa na ich cenę zależnie od zapotrzebowania.

Ranshe

  • Gość
Odp: handel / kopanie ..
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 20, 2012, 12:53:34 »
system chodzilo mi o itemki co sa w kazdym regionie w ilosci np 5555 po cenie 9 mln jak np 12th Tier Overseer's Personal Effects  nie widze mozliwosci aby gracze w takich ilosciach wystawiali w kazdym regionie ten sam item po tej samej cenie skupu :p

Patrzy się na długość orderu na markecie.

Gracze mają max 90 dni, jeśli jest 365, to jest to przedmiot sprzedawany/skupowany przez NPC (szybko to zobaczysz np na skillbookach w okolicy np. Jity).

Wspomniane OPE to są puszki dropione na wyskanowanych probami plexach przez commanderów (np. w Danyanie jest beacon z takim plexem i dropi on na końcu bodajże 1st Tier OPE). Nie służy to do niczego innego jak tylko opchnięcia tego npcom i zgarnięcia w miarę gwarantowanej kasy za zrobienie plexa - bo taka puszka wypada na 99% - więc nie ma co tym akurat spekulować.

Tagami owszem, ale trzeba wiedzieć które są użyteczne. ;)