Autor Wątek: Minmatar- statki, skille, etc  (Przeczytany 46669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gaunt

  • 1337
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 129
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Teh Gaunt
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Verge of Collapse
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 11, 2012, 23:04:26 »
Kwestia jest tylko jedna, jak wolisz robić te misje czy używając ac czy artylerii, jednak większość fitów takich małych statków opiera sie o artylerię
tu masz przykładowo rupture na misje dla ludzi o małych skillach.
niżej wkleiłem najlepszego hurka do misji lvl3

[Rupture, Rupture: Miszony dla młodego]
 Reactor Control Unit I
 Damage Control I
 Medium Armor Repairer I
 Basic Energized Explosive Membrane
 Energized Adaptive Nano Membrane I

 Cap Recharger I
 Cap Recharger I
 10MN Afterburner I

 650mm Artillery Cannon I
 650mm Artillery Cannon I
 650mm Artillery Cannon I
 650mm Artillery Cannon I
 Light Missile Launcher I
 Light Missile Launcher I

 Empty
 Empty
 Empty


 Hobgoblin I
 Warrior I

-----------------------

Hurricane na misje? Fit jest tylko jeden znany wszystkim, więc na chama przekleje z battleclinic.

[Hurricane, Hurricane: Dark Fusion Terror (L3 Mission Runner)]
 Gyrostabilizer II
 Gyrostabilizer II
 Medium Armor Repairer II
 Energized Adaptive Nano Membrane II
 Armor Kinetic Hardener II
 Armor Explosive Hardener II

 Cap Recharger II
 Cap Recharger II
 Cap Recharger II
 10MN Afterburner II

 Rapid Light Missile Launcher II
 Rapid Light Missile Launcher II
 650mm Artillery Cannon II
 650mm Artillery Cannon II
 650mm Artillery Cannon II
 650mm Artillery Cannon II
 650mm Artillery Cannon II
 650mm Artillery Cannon II

 Medium Auxiliary Nano Pump I
 Medium Nanobot Accelerator I
 Medium Projectile Collision Accelerator I


 Hobgoblin II



dąż do fitu hurricane bo zachacza o jedne z ważniejszych skilli :)
wiadomo, że zaraz ludzie będą wklejać milion fitów dla Ciebie, ja wkleiłem te co używałem na postaciach, ktore zaczynałem skillowac i nie miałem co nimi robić to robiłem misje :)
Używałem obu fitów i sprawdzały mi się dobrze, więc je generalnie polecam jeżeli chodzi o matarów
pewpew

Ranshe

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 12, 2012, 00:06:55 »
Fity są spoko - tylko parę losowych uwag.

- Zawsze wkładasz maksymalną ilość działek/wyrzutni, jakie można włożyć na statek. Nie ma takiej opcji, że np. drake ma 7 slotów na wyrzutnie, a ty włożysz 6, bo ci nie starczy pg/cpu na ostatnie. Zrób tak, żeby starczyło - są do tego skille, są do tego moduły, są do tego implanty (opisane w poradnikowni przez Azbugę).

- Do powyższego przydaje się EFT z zaimportowaną z api (i regularnie uaktualnianą) własną postacią. Wtedy widzisz dokładnie, czego ci brakuje, możesz też zobaczyć różnicę przy różnych poziomach różnych skilli (prawoklik na module i na pustej przestrzeni w okienku fitu).

- co do zostawiania statków - na początku warto sobie zostawiać, żeby nie zostać bez niczego w razie wpadki ;)

damiantaps

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 12, 2012, 00:26:39 »
Dzięki za buildy i jeszcze jedno pytanie. A passive shield tank jak się sprawdza? No i te T2 arty troche skilli wymagają, a Scouty są chyba identyczne. Póki co arty spec planuje dawać dopiero przy BSie chyba, że to zły wybór.

GlassCutter

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 881
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: GlassCutter
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 12, 2012, 08:42:48 »
Scouty są przede wszystkim... Dramatycznie drogie... Naprawdę nie jestem w stanie zrozumieć co kieruje ludzmi gdy wkładają wyrzutnie/działa meta 4...
Keeping points on you noobs!


Bo EVE to szit

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 12, 2012, 08:47:38 »
Na raciarce? Jak ktoś ogarnia to nie traci tego tak czesto jak pvp shipów, a jednak szybciej może tego użyć niz t2 sprzętu (skill na samo t2 + dodatkowe poziome skili od fitowania żeby to zmieścić)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

GlassCutter

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 881
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: GlassCutter
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 12, 2012, 09:38:40 »
To nie jest argument, równie dobrze możesz powkładać meta 3 które jest kilku(nasto?)krotnie tańsze. Zafitowanie 7 arbalestów, czy scoutów to wydatek pozwalający kupić drugi statek z fitem i pewnie jeszcze by zostało. A w zamian zyskujesz 2% dps'u.
Keeping points on you noobs!


Bo EVE to szit

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 12, 2012, 09:53:06 »
Dzięki za buildy i jeszcze jedno pytanie. A passive shield tank jak się sprawdza? No i te T2 arty troche skilli wymagają, a Scouty są chyba identyczne. Póki co arty spec planuje dawać dopiero przy BSie chyba, że to zły wybór.

Passive Shield sie sprawdza na Drejku. Minmatarskie statki maja za malo med slotow i brak bonusow do resistow na shieldzie, zeby mogly tankowac pasywnie shieldem.

Co do specjalizacji to ja osobiscie uwazam, ze jak juz doszedles do BC, to wyskilluj specki w autocannonach i artkach na medium (+oczywiscie support skille z gunnery i fitting) a dopiero potem zacznij bawic sie w BSy.

damiantaps

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 12, 2012, 13:48:00 »
Glass, ja będę używał tych statków do PvE więc szansa na rozwalenie będzie mała. Owszem, ja początkowo planuję założyć galiumy bodajże (mają one 5x dmg, ale nie wiem czy nie było jakiś lepszych przed scoutami które mają 5.544x). Do BC jeszcze nie doszedłem, ale ja po prostu lubię wiedzieć na zapas no i wolałbym uniknąć kupowania nowych modułów do hurka, jeżeli te z rupcia będą pasowały.

I odnośnie skilli. Aktualnie dodaję w te skille które mogą mi się potencjalnie przydać na level 2. A co myślicie o tych skillach na hurri (wprawdzie to jest z buildu na shielda, ale chyba będą pasowały).
Minmatar Frigate IV
Minmatar Cruiser III
Spaceship Command IV
Battlecruisers II
Gunnery III
Sharpshooter III
Energy Systems Operation V
Energy Management IV
Engineering V
Electronics V
Electronics Upgrades V
Long Range Targeting IV
Signature Analysis IV
Medium Projectile Turret III
Missile Launcher Operation I
Shield Upgrades IV
Tactical Shield Manipulation IV
Afterburner IV
Energy Grid Upgrades IV
Targeting V
Multitasking I
Navigation IV
Evasive Maneuvering III
Warp Drive Operation III
Hull Upgrades IV
Shield Management IV
Mechanic V
Gunnery V
Rapid Firing IV
Motion Prediction IV
Trajectory Analysis IV
Weapon Upgrades IV
Mechanic III
Jury Rigging III
Shield Rigging I
Scout Drone Operation V
Drones V
Minmatar Drone Specialization I

A, i skorzystam z okazji. Implanty +3 kosztują ok.10m, +4 20m a +5 100m. Kupować te +3 czy te +4?
 

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 12, 2012, 14:26:56 »
Cos sie potentegowalo, bo raz masz gunnery na III a raz na V. :)

Podskillowuj supporty do Gunnery i BCki, a co do fitu to i tak niedlugo bedziesz chcial przejsc na t2, wiec nie ma co kombinowac z przekladaniem modulow. Sfitowanie Hurka pod PvE nie powinno kosztowac Cie jakos bardzo duzo.

Implanty +4 zdecydowanie jesli nie latasz do lowseca. Roznica w cenie jest jak sam widzisz nieduza, a na dluzsza mete to oplacalna inwestycja. +5 jak na nie zarobisz (hint: mozna je sobie wymisjonarzyc w LP store :)) tym bardziej.

Ranshe

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 12, 2012, 15:41:46 »
Cytuj
Battlecruisers II

Na 3-4.

Cytuj
Targeting V
Multitasking I

Na początek zupełnie zbędne, starczy Targeting na 4.

Cytuj
Weapon Upgrades IV

Na 5 a potem Advanced Weapon Upgrades (na 3-4 starczy) - oba skille są niezbędne i bardzo ułatwiają fitowanie statków.

Cytuj
Scout Drone Operation V
Drones V
Minmatar Drone Specialization I

Minmatar Drone Spec na 4, do tego Combat Drone Operation na 3-4 oraz poboczne (interfacing, navigation, sharpshooting, durability) tak samo 3-4. Bonusowo Electronic Warfare Drones też na 3-4, bo dodaje zasięgu oraz Gallente Drone Spec na 4.

Cytuj
A, i skorzystam z okazji. Implanty +3 kosztują ok.10m, +4 20m a +5 100m. Kupować te +3 czy te +4?

W hiseku możesz spokojnie latać z takimi na jakie cię stać. My mordulce latamy z +3 standardowo, bo czasem jednak się zdarzają instalockujące cepy i się traci jajo.

Imple z LP store nie polecam - imple to jedne z mniej opłacalnych przedmiotów za LP, dużo bardziej opłaca się za te LP coś sprzedać i kupić je normalnie i jeszcze ci kasa zostanie. ;)

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 12, 2012, 17:00:39 »
Cytuj
Imple z LP store nie polecam - imple to jedne z mniej opłacalnych przedmiotów za LP, dużo bardziej opłaca się za te LP coś sprzedać i kupić je normalnie i jeszcze ci kasa zostanie.

Nie kazdy ma dostep do oszukistycznego LP Store FW :P, akurat w "zwyklych" LP Storach implanty sa chyba najbardziej oplacalna inwestycja.

Ranshe

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 12, 2012, 17:05:27 »
500-600 isk/lp (stare wyliczenia) i to się nazywa opłacalne?

damiantaps

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 15, 2012, 10:51:43 »
A co myślicie o takim buildzie?

Cross-Lateral Gyro I
Damage Control I
Medium Armor Repairer I
Basic Energized Explosive Membrane I
Energized Adaptive Nano Membrane I

2x Cap Recharger
10MN Afterburner

4x425mm Medium Prototype Automatic Cannon
2xHeavy Missile Launcher/Heavy Assault missile Launcher (przy Engi na 4)

Build z artą ma 30km zasięgu (opti +falloff) przy krótkiej amunicji. 70 DPSu z armat + 10 z rakiet
Ten build ma 10km zasięgu (opti+falloff) przy krótkiej amunicji. 117 DPSu z działek + 26-32 z rakiet.

Jak myślicie, opłaca się czymś takim latać na L2? Dmg jest dużo lepszy, ale czy dam radę wytankować (te mniejsze pewnie tak, a przy np. The Blockade najwyżej bym się wracał.
I czy hurri z AC ma sens?

Starakopara

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 15, 2012, 11:01:17 »
Na misje L2 wybrałbym AC, tam nie ma nic większego od kruza, arta daje Ci poczucie bezpieczeństwa bo trzymasz wiekszy dystans do ratów, autocannony szybciej mielą i mają lepszy tracking.
Rodzaj działek to rzecz gustu. Wolisz strzelać z daleka czy widzieć przerażone oczy wroga w kokpicie jego statku.  :)

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 15, 2012, 11:40:20 »
Artyleria jest zajebista, jeśli zdołasz zachować optymalny dystans. Jak coś wskoczy Ci na 10 i mniej km to bedziesz kurwił aż się sciana będzie luszczyć, nawet na dobrych skilach :P

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Starakopara

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 15, 2012, 11:50:16 »
Artyleria jest zajebista, jeśli zdołasz zachować optymalny dystans. Jak coś wskoczy Ci na 10 i mniej km to bedziesz kurwił aż się sciana będzie luszczyć, nawet na dobrych skilach :P


Oooo to, to  :) ale zawsze będzie miał kolega drony do odpędzania się od małego badziewia

damiantaps

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 15, 2012, 19:56:06 »
Chyba spróbuję tego AC, ale jeszcze mam pytania.

1) Koszt jednej pestki to 70 isków x4 w serii. Koszt wydaje się prawie marginalny, ale może coś popieprzyłem.

2) Co myślicie o zamianie AB na bateryjkę albo coś innego. Dystans od przeciwników przy AC jest nieważny, a bateryjka by przedłużyła przeżywalność (dłuższa naprawiarka), albo np. Invu- coś tam fielda (+25% all resy) albo konkretnie pod przeciwnika (+50% dany res), albo coś jeszcze innego.

Phobeus

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 15, 2012, 20:26:41 »
Artyleria jest zajebista, jeśli zdołasz zachować optymalny dystans. Jak coś wskoczy Ci na 10 i mniej km to bedziesz kurwił aż się sciana będzie luszczyć, nawet na dobrych skilach :P
Dlatego montujesz microwarpdrive i pulsujesz nim, jeśli wróg zanadto się zbliży ;)

GlassCutter

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 881
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: GlassCutter
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 15, 2012, 21:02:28 »
Chyba spróbuję tego AC, ale jeszcze mam pytania.

1) Koszt jednej pestki to 70 isków x4 w serii. Koszt wydaje się prawie marginalny, ale może coś popieprzyłem.

2) Co myślicie o zamianie AB na bateryjkę albo coś innego. Dystans od przeciwników przy AC jest nieważny, a bateryjka by przedłużyła przeżywalność (dłuższa naprawiarka), albo np. Invu- coś tam fielda (+25% all resy) albo konkretnie pod przeciwnika (+50% dany res), albo coś jeszcze innego.

Invu- coś tam field da Ci, owszem 25% do resów, ale na tarczy. Wydawało mi sie że chcesz reperować armor :P
Keeping points on you noobs!


Bo EVE to szit

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 15, 2012, 21:02:54 »
Dlatego montujesz microwarpdrive i pulsujesz nim, jeśli wróg zanadto się zbliży ;)
Pamietasz że o mlodej postaci  rozmawiamy?

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Phobeus

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 15, 2012, 23:53:12 »
Pamietasz że o mlodej postaci  rozmawiamy?
Tak. Kolega damiantaps najprawdopodobniej ma postać już koło 2 tygodni, a sam trening pod mwd nie jest specjalnie morderczy.
Chciałem tylko zasugerować rozwiązanie rzekomo szybsze i dające więcej funu, niż powolne niszczenie orbitujących celów dronami - wszak drony też trzeba jako tako wytrenować, żeby miały pierdolnięcie :)

sc0rp

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 16, 2012, 00:32:47 »
To nie jest argument, równie dobrze możesz powkładać meta 3 które jest kilku(nasto?)krotnie tańsze. Zafitowanie 7 arbalestów, czy scoutów to wydatek pozwalający kupić drugi statek z fitem i pewnie jeszcze by zostało. A w zamian zyskujesz 2% dps'u.
jak wyskillujesz t2 mozesz je sprzedac prawda? ja tak kiedys na arbalestach latalem

Starakopara

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 16, 2012, 07:47:55 »
Invulnerability field będzie lepszym rozwiązaniem, na misjach L2 nie trzeba dobierać resistów pod konkretny dmg, tak samo jak nie trzeba dobierać ammo, ma to znaczenie przy misjach L4.

Goomich

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 16, 2012, 12:03:43 »
jak wyskillujesz t2 mozesz je sprzedac prawda? ja tak kiedys na arbalestach latalem

Ja tak kiedyś na Hulku latałem. :D

damiantaps

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 18, 2012, 13:55:55 »
Wiem, że to trochę dziwne, ale chciałbym żebyście pomogli mi obalić parę mitów o matarach. Ostatnio przeczytałem, że granie matarami to jak granie w Eve na hard modzie. Wtedy ludzie najczęściej wspominają o potrzebie skillowania turretów, dronów i rakiet, że trzeba skillować jednocześnie armor i shield tanka. Pojawiają się też posty dotyczące słabego tanka, takich sobie bsów oraz kiepskich capitali.

Wg. mnie sporo tych zarzutów jest bezzasadna. Turrety i drony musi skillować każda rasa (ofc oprócz Caldari), jeżeli chodzi o rakiety to, nawet jeżeli trzeba, wystarczy parę punktów, żeby móc ich używać. Inna sprawa jest z Dreadem, ale z drugiej strony by nim dobrze latać i tak trzeba z rok treningu, więc miesiąc więcej dużej różnicy nie zrobi. Jeżeli chodzi o tanka to po prostu trzeba się zdecydować czym chce się latać. Wydaje mi się, że do PvP armor tank jest lepszy (ofc zależy od statku) i shieldem nie ma co się zbyt przejmować. Słaby tank, tu się nie znam, ale chyba różnica jest niewielka. BSy- tu nie wiem dlaczego ludzie tak lubią Tempesta, Maelstrom jest chyba lepszy. Capitale- tu też się nie znam, owszem Naglfar jest taki sobie, ale jak założymy mu rakiety to ma 4 bronie zamiast 3. Słyszałem też, że Matarzy są tacy sobie w dużych flotach, dlaczego?

Prosiłbym o skomentowanie tego, czy mój tok myślenia jest prawidłowy.

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 815
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: VOLTA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 18, 2012, 14:33:12 »
Ehh, dużo mitów ciężko wybrać od czego zacząć.

Matarzy nie są eve hard mode. Wręcz przeciwnie, mają chyba najwięcej użytecznych statków ogólnie, faktem natomiast jest że są tzw "skill point intensive", tzn. że dobre oskilowanie (tzn wszystkie skile co potrzeba na lvl4 lub 5) kogos kto lata tylko matarami będzie wymagalo więcej SP (a co za tym idzie czasu) niż osoby która lata tylko np. amarr czy caldari. Wynika to z tego że mają najbardziej różnorodne statki i najbardziej elastyczne - różnorodne bo niektóre matarskie statki tej samej klasy są zaprojektowane pod shield tank a inne pod armor tank, matarzy używają projectile, missile oraz dronek - a tacy caldari praktycznie tylko missle, amarr praktycznie tylko lazorów, a galente hybryd i dron - są drudzy po matarach jak chodzi o wymogi SP. Elastyczne, bo bardzo wiele z nich, w zależności od sytuacji można fitować na różne sposoby (trzymając się tego samego podstawowego przykładu na shield tank lub na armor tank).
Faktem jest, że powyżej BSa matarskie statki są mniej efektywne w każdej roli niż innych ras, tj. zawsze to samo inny capital/super zrobi lepiej. Ta koncepcja teoretycznie dotyczy mniejszych statków, ale po pierwsze te różnice są dużo mniejsze, po drugie w małych statkich matarzy nadrabiają prędkością i zwrotnością (co w capsach nie ma znaczenia) i elastycznością.

Tank a pvp. Nieprawdą jest że któryś jest lepszy do pvp. To wszystko zależy od FC i jaki skład floty prowadzi. Zarówno shieldowe jak i armorowe floty mogą być równie skuteczne. W mniejszych bitkach dominuje shield tank, gdyż dobre wytankowanie na shieldzie nie obniża prędkości (a na armorze tak) pozwalając Ci zachować przewagę manewrowości a co za tym idzie daje ci większe szanse jak chodzi o wybór warunków bitki. Z tego samego powodu matarskie statki są tak popularne w małym pvp - są szybkie, i większość się dobrze tankuje, a do tego dobrze oskilowane mają mocne pierdolnięcie.

BSy, to całkowita nieprawda, matarskie bsy są zajebiste i każdy ma wiele zastosowań. W tym momencie są dwie doktryny flotowe na BSy, alpha albo armor-lazor, co w praktyce preferuje albo matarów (alpha tempest/mael) lub amarrów (lazor-cokolwiek co amarskie). Co powoduje że to caldari i galente mają teoretycznie najmniej przydatne bsy. Galente się poprawiło od buffa hybryd, caldari bs to nadal sprzęt do pve lub do bycia primary (scorpion) - nadal w praktyce mało kto jest w stanie skutecznie użyć EWARu w pvp a są one zawsze primary ze względu na możliwości i słaby tank.

Wracając do capsów niestety mają staty które powodują że niezależnie co i jak sfitować, to mają gorszego tanka, gorszy dps (naglfar), gorsze możliwości bojowe lub naprawcze (nidhogur). 1 dodatkowa broń w konfiguracji 2 projectile + 2 missile mało daje, bo nie można zamontować modułów poprawiających dps do obu rodzajów broni, co daje gorsze staty, plus utrudnienia wynikające z używania broni o różnym profilu itp itd.

Osobiście latam naglfarem i jest śliczny, ale staty ma z dupy i z reguły jest primary :P bo ma najsłabszy tank z dreadów - chyba jedyny ship gdzie dual tank (w sensie hardów i shield i armor) nie skonczy sie komentami fit z dupy na kb.

damiantaps

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 18, 2012, 19:48:53 »
Widzę, że jesteś doświadczonym Matarem, dlatego zadam takie pytanie. Czy olewając na razie rakiety (bo na L2/L3 wystarczy je mieć na frytki, a na L4 jest Maelstrom z 8 działkami, a do Nagflara to z rok skillowania) i drony (je zacznę dodawać pod koniec skillowania na Hurri, bo są ważniejsze rzeczy) będę walił równie mocno co inne rasy? Bo z jednej strony Matarzy wydają się dobrzy w PvP, ale czy nie są oni primary ze względu na słaby tank? Bo chciałbym w przyszłości polatać dużym bydlakiem, ale Carriery to chyba się używa w ostateczności (bo te fieldy itp), więc okazji za wiele bym nie miał. Chciałbym po prostu, jak to ktoś kiedyś powiedział, "nakurwiać duży dimidż" i nie padać zbyt szybko. W skrócie, czy skupiając się tylko na projectile i to bez dobrych skilli, nie będę odstawał od innych ras na podobnym poziomie. Chciałbym też wiedzieć jak się sprawdzają Matarzy w dużych flotach. I jakie statki sprawdzają się w PvP (z tych ciężkich), słyszałem, że Tempest, Mael też wydaje się dobry, a jak wygląda sprawa z Macharielem i Vargurem? No i czy jest szansa, że Nagflara buffną w tym patchu?


Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 815
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: VOLTA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 18, 2012, 22:26:05 »
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Generalnie nie bedziesz odstawal w pewnych statkach (jak np mael, choc podstawy dronek by sie przydaly, chocby na drony ew) tak juz np typhoonem nie polatasz nie bedac zgimpowanym a to bardzo fajny statek do small scale pvp.
Bez konkretnego pomyslu na to jak i gdzie chcesz latac (przede wszystkim rozmiar gangu i rodzaj pvp - nullsec, losec, w-space) nie da sie jednoznacznie ocenic sciezki skilowania.

Tempesty i Maele to podstawowe statki flot alpha i generalnie ciezkich shieldowych. Machariel to ulubiony statek pvp do wielu pvperow od small scale, w walkach 30+ sie go nie widuje. Vargur jak kazdy Marauder to statek do PVE i w tej klasie jest najwyżej średni, choć da się tego używać.

Nic mi nie wiadomo o buffowaniu naglfara, ale miłoby było :)

Phobeus

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 18, 2012, 22:34:04 »
Że tak tylko wtrącę - pojęcie tankowania w Eve jest bardzo szerokie. Ogólnie rozróżniamy aktywny tank (armor repairer/shield booster), który zapewne już znasz. Prócz tego mamy pasywny tank (passive shield regeneration), buffer tank (czyli duży zapas shielda lub armora, który w pvp "kupuje nam więcej czasu") oraz speed tank (jeśli Twoja prędkość transwersalna jest większa niż tracking speed dział przeciwnika, to otrzymujesz małe dmg lub oponent wcale Cię nie trafia, przy czym dużą rolę odgrywa tutaj również Twój signature radius).

Dlaczego statki matarów poniżej capitali są świetne w pvp? Mają ogromne możliwości fitowania (np. Hurricane), są szybsze i zwinniejsze od swoich odpowiedników u innych ras, a projectile guns nie wymagają energii do strzelania, przez co nawet pod silnymi energy neutralizerami przeciwnika, kiedy Twój cap jest wyssany do zera, strzelasz do samego końca. Ponadto projectile guny mają relatywnie dobre dmg i tracking speed, a ich amunicja pozwala uzyskać satysfakcjonujący zasięg. Wszystkie te zalety matarskich subcapitali jak i rozkład slotów na moduły sprawiają, że w wielu przypadkach są one dosłownie maszynami do zabijania (inaczej rzecz ujmując mają dużą tolerancję na błędy pilota).

Dobrym przykładem matarskiego statku stosującego zarówno buffer tank jak i speed tank w pvp jest Vagabond - często fitowany z microwarpdrive, large shield extenderami, ale bez shield boosterów. Pilot latający takim Vagasem tak dobiera cele, by nie mogły go trafiać lub zadawały zbyt niskie dmg by przegrać pojedynek. A biorąc pod uwagę jego parametry z takim fitem, niewiele statków jest się w stanie z nim równać 1 vs 1. Buffer tank stosują również piloci Hurricane (w wypadku Hurricane'a można stosować buffer shieldowy lub armorowy, ponieważ rozkład slotów na moduły na to pozwala).

Matarzy wydają się dobrzy w PvP, ale czy nie są oni primary ze względu na słaby tank?
Nie ma czegoś takiego jak słaby tank. Natomiast jest coś takiego jak nieodpowiedni statek z nieodpowiednim fitem do danej sytuacji.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 22:47:21 wysłana przez Phobeus »

damiantaps

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 19, 2012, 14:34:14 »
Hm, wydawało mi się, że wszechstronność Matarów będzie fajna, ale widzę, że i tak ich fity są utarte (działka+ drony, ew. rakietka jak pusty slot zostaje), a potrzebują dużo więcej SP. Nie wiem czy nie przeskoczyć na Amarów, bo nie dość, że są mniej skillożerni, to lepiej się sprawdzają w dużych flotach, mają dobre capitale i są odporniejsi od Matarów. Wiem, że dla każdego się coś znajdzie we flocie, ale mnie bardziej kręci latanie wielkimi bykami o porządnym dmgu niż małymi cholerstwami których nie można trafić. Tak, że chyba dobiję do hurri, żeby robić L3 i potem pójdę w Amarów( parę dni by mieć na nich skille). Jednakże chciałbym wiedzieć jak Amarzy się sprawdzają w małym PvP (bo typ dmgu chyba bez różnicy w PvP bo i tak resy się ma w miarę równe nie?), jacy są z nich snajperzy (podobno dobrzy), który BS na początek (na L4 na razie), jak dużym problemem jest capacitor(głównie w PvP, wydaje mi sie, że wozi się nimi boosterki) i jakbym mógł szybko nabić standa u Amarów by się nie przebijać przez L1-3, czy może lepiej zostać w Republic Fleet i tam robić L4 Amarskim BSem? I co myślicie o Bhaalgornie.

Uff, dużo tych pytań, ale takie są newbie :p. A, i chciałbym podziękować wszystkim, którzy odpowiadają na moje namolne i dociekliwe pytania.

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 19, 2012, 16:31:55 »
Matarzy są wszechstronni i fakt faktem wymagają sporo skilowania (o ile chcesz posługiwać się rakietami co nie jest wymagane). Jedyne nazwijmy to "utrudnienie" to ich (matarów) zamiłowanie do latania na shieldzie lub armorze.
Matarzy dysponują całkiem niezłym "kopem" przy zróżnicowanym doborze obrażeń.
Statki do pvp często fituje się na tzw omni tank ale i tak w czymś zwykle jednak pozostaje luka.
Capacitor stanowi dość spore wyzwanie w amarskich statkach ale z racji dużego bazowego przyrostu capacitora nie jest to aż tak wyczuwalne.
Amarzy tak jak i matarzy dysponują dobrymi bs-ami.
Co do standów to zdobywasz je dość szybko latając z kimś na lev 4 misje. Bhalgorn to raczej zabawka pvp i o ile wiem jest to chyba jeden z najdroższych statków subcapslowych. Dodać trzeba, że tak naprawde z bs-ów pirackich jedynie bhalgorn jest mało użyteczny w pve bo jego główną bronią to neuty, taki windykator ma silny kop na krótki dystans (blastery) i mocny wpływ web-ów. Dodajmy jeszcze, że jak już masz wyskilowane działa matarskie i bs-y na 4 możesz szybko wyskilować galante bs-a na np 4 i możesz latać bardzo silnym i szybkim bs-em o nazwie Machariel (lata z szybkością i jest zwrotny jak standardowy cruise) i mieli równie szybko ludzi jak npc-e (choć kadłub to jakieś 1b chyba obecnie --- zresztą jak i większości bs-ów pirackich).

Phobeus

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 19, 2012, 20:02:45 »
Z innej beczki: jeśli chcesz bawić się w pvp, to z czasem wytrenujesz lepiej lub gorzej subcapitale wszystkich ras. I to nie dlatego, żeby pochwalić sie kolegom z corpa, że latasz prawie wszystkim, ale dlatego że, mówiąc w dużym uproszczeniu, większość statków ma swoją unikatową zaletę (w konkretnej sytuacji sprawdza się lepiej od reszty).

Latanie capitalami to nie jest spacer z pieskiem. Piszę tak, ponieważ sam kadłub carriera lub drednota kosztuje ok. 1 bil, a każdy ślini się na myśl posiadania capitala na killboardzie. Jeśli nie chcesz wtopić takiego statku, zwłaszcza jeśli ciężko na niego harowałeś, to chcesz być pewien, że: a) masz większość lub wszystkie support skille na 5 lvl, b) masz duże doświadczenie w pvp.

Inaczej skończysz jak Guliwer w krainie liliputów, albo jeszcze gorzej. Na latanie capitalami potrzeba nie miesięcy, a lat.

Jeśli mogę coś poradzić, to póki co skilluj statki matarskie, które sprawdzą się dobrze zarówno w pvp jak i w pve. W hurricane na active armorze lub passive shield zrobisz misje lvl 3, w maelstromie z active shield tankiem lvl 4. Machariel jest bestią na lvl 4 - wymaga lekkiego doskillowania ze strony gallente, ale nim będziesz robił misje z palcem w d*** :) Niekoniecznie trzeba skillować rakiety do statków matarskich - znajdują one zastosowanie głównie w fitach pvp: Hurricane (2 wyrzutnie rakiet heavy assault zwiększają dodatkowo dps, chociaż do 1 vs 1 pvp osobiście preferuję 2 medium energy neutralizery) i w Typhoon (około 1000 dps, autocannony + torpedy), więc na początek definitywnie wystarczy trenować same projectile guns.

Trzeba będzie przy tym wytrenować support skille do tankowania shielda i armora, ale wierz mi - jeśli będziesz chciał grać pvp, to nie będą to skillpointy wydane na darmo. 4 lvl support skilli na sam początek stanowczo wystarczy.

Edit:

Dlaczego tak polecam matarów jako uniwersalną rasę do pvp i pve? W przypadku amarr "cap is your life" - jeśli wyssają ci capa do zera, to już praktycznie po statku. Podobnie jest w przypadku gallente, lecz nieco łatwiej, bo działka potrzebują mniej capa. Jeśli lubisz rakietki, to mogę polecić trening pod caldaryjskiego Drake'a. Zrobi z łatwością misje lvl 3, od biedy lvl 4, również rewelacyjny w pvp. Na necie dużo o nim poczytasz.

Edit 2:

I jeszcze co do wymagań SP: zwróć uwagę, że jeśli trening skilla na lvl 4 to kwestia kilkunastu godzin, to trening lvl 5 zajmuje kilka dni. Czyli sumarycznie lvl 5 skilla wymaga kilku-kilkunastoktornie (nie liczylem dokladnie) więcej czasu, niż pierwsze cztery poziomy razem wzięte. A że tylko część modułów tech2 wymaga danego skilla na lvl 5, to podniesienie wszystkiego na przyzwoity lvl 4 nie zajmuje aż tak dużo czasu :)

Jak to może wyglądać w praktyce? Dzisiaj widziałem postać na sprzedaż, która może latać każdym statkiem w grze: od fregat po tytany. Nie miała support skilli, więc nie strzeli z tego tytana lub fregaty, ale nim poleci. Miała tylko 15 mil SP (!), co jest równe ok. 9 miesiącom treningu. Wniosek? Nie trzeba mieć wielu SP, aby móc z czegoś korzystać. Ale im lepiej coś wytrenujesz, tym bardziej wzrosną Twoje możliwości.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2012, 21:10:36 wysłana przez Phobeus »

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 19, 2012, 20:23:04 »
Co do tego co pisal przedmówca nie sposób się nie zgodzić. Od siebie jedynie dodam, że nawet na statku który tankuje np armorem to te skile z dziedziny shield nie pójdą na marne w PVE bo o ileś tam zwiększą Twą przeżywalność.

damiantaps

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 21, 2012, 16:14:31 »
A który z tych buildów byście polecili na L3.

[Hurricane, Hurricane: Dark Fusion Terror (L3 Mission Runner)]
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Medium Armor Repairer II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Armor Kinetic Hardener II
Armor Explosive Hardener II

Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
10MN Afterburner II

Rapid Light Missile Launcher II
Rapid Light Missile Launcher II
650mm Artillery Cannon II
650mm Artillery Cannon II
650mm Artillery Cannon II
650mm Artillery Cannon II
650mm Artillery Cannon II
650mm Artillery Cannon II

Medium Auxiliary Nano Pump I
Medium Nanobot Accelerator I
Medium Projectile Collision Accelerator I


Hobgoblin II

czy

[Hurricane, PASSIVECANE]
Gyrostabilizer II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Power Diagnostic System II

Adaptive Invulnerability Field II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II

650mm Artillery Cannon II
650mm Artillery Cannon II
650mm Artillery Cannon II
650mm Artillery Cannon II
650mm Artillery Cannon II
650mm Artillery Cannon II
Upgraded 'Malkuth' Light Missile Launcher
Upgraded 'Malkuth' Light Missile Launcher

Large Core Defense Field Purger I
Large Core Defense Field Purger I
Large Core Defense Field Purger I

W pierwszym bym zmienił rakiety na te z 2, bo prądu nie starczy. Z jednej strony ten pierwszy jest armorowy i bardziej by mi pasował w przyszłości (bo chyba po wyskillowaniu hurri pójdę w Amarów jednak), natomiast ten drugi jest mniej problemowy (capacitor) i wtedy miałbym parę skilli już pod Maelstroma (art T2 na razie nie chcę robić, bo te słabsze od scoutów mają minimalnie mniejszy dmg). A gdyby zdjąć jednego Shield Relaya (czy lepiej nie?) i dać Gyro to dps by się wyrównał(no, prawie, bo w tym 2 nie ma riga do turretów). Ogólnie ten 2 wydaje się mniej problemowy pod L3, ale może się nie znam., dlatego proszę was o opinię.

I myślę co dalej (po wyskillowaniu hurri pod moduły i skille jakie wcześniej mówiliście). Czy Maela T2 (z artami T1) pod L4, czy lepiej iść w Apoca i nim dopiero L4 robić.

Dlaczego tak się upieram przy Amarach? Po 1, laserki są fajniejsze niż kule, a kule T2 i tak zadają tylko kin/explo. Po 2, owszem, potrzebują capacitora, ale z bliska pulsy są lepsze (bo AC to to nieszczęsne falloff), a i beamy jako snajperzy są lepsze (patrzyłem w EFT, zasięg jak arty, ale Apoc ma boosta do optimal, a i dmg trochę lepszy).

Tak, wiem, że w końcu i tak będę dodawał we wszystko, ale na razie wolę się specjalizować.

Żem się rozpisał, w zasadzie trochę bez sensu. Nieważne, głównie proszę o opinię na temat buildu Hurricane.



Phobeus

  • Gość
Odp: Minmatar- statki, skille, etc
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 21, 2012, 17:18:28 »
Buildy całkiem niezłe, ale weź pod uwagę, że na lvl 3 twoja artyleria ma ok. 40 km skutecznego zasięgu, a część wrogów będzie szybko podlatywać, co uniemożliwi ich odstrzał. Rozważ coś w ten deseń:



Perma run armor rep, duży bufor. Podlatujesz, webujesz i niszczysz. Fitujesz 2x mission specific hardener, ammo również dopasowujesz do najsłabszych resistów przeciwników (EMP, Phased Plasma, Fusion). Prosty w obsłudze i dający spory zapas czasu gdyby coś poszło nie tak.

Ammo tech2 na misjach = money sink. Stosuj ją tylko do pvp lub na inkurzje, gdzie jest to opłacalne.

Projectile ammo również ma różne typy obrażeń. Na misjach stosuje się EMP, Phased Plasma i Fusion. Sprawdź sobie właściwości tych amunicji.

Lasery niestety zadają tylko 2 typy obrażeń: EM i thermic. Przez to wykonywanie niektórych misji (np. z angel cartel) będzie znacznie dłuższe.

Do lvl 4 zarówno mael jak i apoc będą dobrym wyborem. Obydwa statki na misjach lvl 4 są świetnymi snajperami. Jeśli chodzi o najlepsze statki do misji lvl 4, to w czołówce znajdują się Tengu i Machariel.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2012, 17:37:15 wysłana przez Phobeus »